Jag är inte ute efter någon hög pimp-faktor. Jag använder gärna originalpumpen om det går.Jag kör med originalpumpen på TTR:n (Brembo 13 mm), kanske inte den pimpigaste men den passar som handen i handsken. Vill varken ha större eller mindre. Tar direkt utan någon döväg och har skön vinkel på handtaget.
Den där Magura pumpen har jag sett att andra använder till Moto-Master. Det går ut en sladd från den pumpen på bilden. Är det bromsljuskontakt på den modellen?
Min pump är 13 mm i diamater och mellan ledbulten och pumpkolven är det 22 mm. På din pump är måtten 11 resp. 18. Med lite huvudräkning rolleyes så är min pump 70% "större" än din. Den pumpar alltså 70% mer bromsvätska om man drar in handtagen lika långt.Jag är inte ute efter någon hög pimp-faktor. Jag använder gärna originalpumpen om det går.
Du säger att Brembo har 13 mm. Jag undrar vilken diameter min xr650r pump kan ha? Någon som vet?
Min pump är 13 mm i diamater och mellan ledbulten och pumpkolven är det 22 mm. På din pump är måtten 11 resp. 18. Med lite huvudräkning rolleyes så är min pump 70% "större" än din. Den pumpar alltså 70% mer bromsvätska om man drar in handtagen lika långt.
Får du tag på en sån billigt så tycker jag du ska slå till på en sån. Den har ju integrerad bromsvätskebehållare och fungerar precis lika bra som en radialpump bara det att den inte får lika många possörpoäng.
YZ/WR har samma pump, ännu mindre på dom nya. Även KTM har små pumpar.Jag fick ett tips om att använda YZF/WRF pumpen. Den ska tydligen passa bra ihop med mitt ok. Han sa att den är lite större. Det kanske är 13mm Brembo, Yamaha brukar ju använda Brembo på sina hojar.
Jag ska kolla lite med min lokala Yamahahandlare
Isr har fina 17mm pumpar som är jäkligt smäckra!!
Mvh Christer
Varför använder man 17mm pump, när Moto-Masters egna pump är på 12mm
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar