Jaja men äsch då, jag har försökt handla ( och handlat ) redan innan du ägt företaget, ända sen det låg i Tullinge berg ( -89?) och är väl av uppfattningen att prisnivån på gamla udda åttiotalsblinkers och backspeglar var skrattretande även i Tumba. Och även de senaste 10 åren när jag kollat priser så kan jag tycka att det är överpriser på en del gamla saker.
Självklart har du köpt företaget, jag raljerade över att vissa saker måste skramlat runt i plastbackarna redan innan du köpte det.
Jag kan t.ex. tycka att en solblekt japssadel från åttiotalet inte borde kosta 800-1000 spänn.
Jag menade också att jag motvilligt köper kinagrejer / begagnat på eBay istället för ditt lokalt begagnat för att du är för dyr. Typ insugsgummin, CDI, broms och kopplingsgrepp, tänddelar, styrkontroller, blinkers, styrkronor, gaffelben och så vidare med allt som dyker upp behovsmässigt över tid.
Men jag tycker också att du skriver underhållande i MCM och att det är kul att det existerar en stor japsskrot i Sverige så egentligen bara lite dumt att jag försökte skoja till det, närma mig ämnet med hjälp av humor så att säga.
Tänkte, det är väl allmänt känt att du är dyr liksom? Jag hittar iaf oftast mer prisvärda lösningar men vad vet jag om att driva en mcskrot annat än att jag tycker det är ganska kul att riva isär gamla hojar
Chronic, jag tackar för berömmet om mina skriverier i CB. Uppskattar dock inte att du försöker sänka oss här på Sveriges bästa forum med dina uppgifter som baseras på något som hände 1989. i början av det året fanns Berlinmuren kvar, Sovjet var fortfarande välmående, jag var 17 år och Spinnin Wheel kunde sälja delar till en tredjedel av tillverkarnas nypriser. Inget av detta är något som består förutom din åsikt att det är vansinnigt dyrt på Spinnin Wheel.
Jag önskar att jag kunde sälja solblekta sadlar för 1000kr men det går inte.Jag ville att du skulle ge ett reellt exempel på vad som varit vansinnigt dyrt men det verkade inte kunna göras, istället skickar du ut mer skit om oss baserat på uppgifter från förr, troligen innan vi ens ägde och drev företaget.
Detta var vad vi sålde för igår, priser kan verifieras om det är så att du inte tror på oss, dyrt eller inte är upp till kunden. det var förövrigt en bra dag, så här mycket brukar vi inte sälja en dag i januari.
Burman växellåda trettiotal 900kr
Framskärm i ok skick Mean Streak 500kr
Kabelhärva Suzuki GS1000 1979 450kr
Förgasarbrygga CB 500 1976 1250kr
Kedja från EK i guldfärg och framdrev till HVA450 2016 730kr
Generatordrivning GPZ900, innehållande kedja, spännare, dämpgummin, skena 750kr
Bakfälg GSX1100F 800kr
XL125 1979, bakskärm, lyktinsats, bromspedal, bromsstag varvwire 600kr
Sammanlagt ca 6000 kr, moms som vi betalar till staten blir 1200kr, resultat 4800kr och detta var en bra dag, detta ska sen täcka två personers lön samt drift.
Frakt tillkommer men där kan vi inte göra så mycket åt priset, även där betalar vi in ett par hundra i moms.
Så berätta gärna vad som var vansinnigt dyrt och Moddlaren kan nog försöka hitta andra kvinnor än de han brukar få vad det verkar betala för.
Jag skrev redan i första inlägget att jag är en snål typ och vad det handlade om var inte det utan att jag av princip inte handlar från Kina. Bandit 1200 säger att jag inte fattar vilket säkert är sant, men i samma kommentar skriver han indirekt att produktionen har lagts ut till Kina på det företag han varit anställd. Detta torde innebära att dessa högteknologiska produkter som robotar är inte tillverkas i Västerås eller i Sverige. Som företag var det säkert enda möjligheten att kunna fortsätta tillverkningen och det fattar jag.
Men jag är ändå negativ mot systemet att nedmontera i den del av världen vi bor i och montera upp i Kina. Sen att andra tycker att det är bra att vi svenskar inte behöver göra skitjobb som att tillverka och montera robotar i skitiga verkstäder (yeah right) är upp till dem. Sossarna och LO ville att alla skulle ha akademisk utbildning och det blir nog så till slut, för här ska ingen skita ner sig.