Bromstest plus lite annat

wibbe79

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ninja
Har letat runt på forumet men inte hittat allt jag söker efter.

Vid bromstesterna: 50, 70, 90 är det vara va? Är det nån speciell sträcka man ska stanna på? Eller är kraven en "kort" stoppsträcka med god kontroll? Måste man stanna utan att sätta ner foten/fötterna direkt för att visa att man har full kontroll?

Vid konbanan: Ska man stanna efter undanmanövern på slutet? eller bara "rulla ut" ur banan?

Övrigt: Jag kör Suzuki GSX-750 på skolan, men farsan har en Virago 750, (inga glirningar nu, jag ska såsmåningom köpa en sporthoj), jag har testat de olika momenten uppkörningen omfattar på Viragon och det går riktigt bra. Kanske ska jag köra upp på den? eller ska jag ta GSXen? Tips och ideer tack, det börjar närma sig...

MVH Daniel

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Vid bromstesten vill jag minnas att du ska visa att du har kontroll på cykeln, inte få några hjullås och undvika att få en bromssträcka på ca. 100 meter, hehe :tummenupp

Vid konbanan ska du stanna vid konen som står efter undanmanövern (uppkörningskontrollanten tar bort en utav de båda konerna som står bakom "hindret", så du ska stanna vid den kon som står kvar :) )

När det gäller hojvalet så hade jag tagit den hojen jag hade känt mej säkrast på (själv körde jag upp på körskolans hoj)

Lycka till! :tummenupp

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...