Brostugan 23/6

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
Brostugan, Samåkning

Tjena!

Tänkte kolla om det finns intresse bland 125a folket att åka till brostugan på onsdag. Där samlas både bilar och bågar varje onsdag och det skulle vara kul om vi drog ihop några, så träffas vi någonstans innan så åker vi dit tillsammans:yoparty

vädret ser ut att bli bra http://vader.hitta.se/Stockholm/#langtidsvarsel , enl. atftonbladet iaf.:tungan

såhär brukar det se ut på parkeringen http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=182077 , som ni ser behövs det några 125:eek:r för att sätta lite klass på stället:D

(jag vet att de finns en "sammåkning stockholm" tråd, men de känns som att det inte är så många som kollar där)

Listan:
Wack0 - Huddinge
Nic. - Huddinge

Last edited:

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
Listan:
Wack0 - Huddinge
Nic. - Huddinge
GenericJohn - Sollentuna

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
när jag fått kortet då kommer jag lätt:) för antar att det är flera gånger:)

mvh ludde

Nic.

Medlem :)
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
Honda Nsr 125 -99, Grc LAZER -97
Tjena!
jag kanske inte hinner att få ihop hojen, Jobbar juh nu också. Men jag ska iaf försöka få ordning den tills på onsdag....

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
vi skippar att köra denna onsdag för det måste vara lite fler än 2 som kan...men fortsätt fylla på listan så ser vi till att ev. köra nästa onsdag:)

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
vi skippar att köra denna onsdag för det måste vara lite fler än 2 som kan...men fortsätt fylla på listan så ser vi till att ev. köra nästa onsdag:)

fan. man kan ju dra dit iaf. har kanske en polare till härifrån som ska hänka.:)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag brukar fara dit själv ibland, brostugan är kul. Vore kul om det kom igång igen , med lika fina byggen och hotrods etc som det var på 80-talet! Brostugans onsdagskvällar vart sabbade på slutet av 90-talet när en massa sporthojar kom dit bara för att åka på bakhjulet ute på stora vägen. Det gjorde att Polisen tröttnade och började med fordonskontroller etc, då flydde även hotrodfolket.

Sedan flyttade de sporthojskillarna plus polisen till Tyresörakan istället, så nu börjar det ju komma lite balla bilar och hojar till brostugan igen. Hoppas att det tar sig!

Gillar ni äldre hojar samt hojbyggen, prova även Röda Kaféet vid Vårby på torsdagskvällar. http://www.yr.se/?act=map&iu=201068466
Hojträff varje torsdagskväll

namnlost-11.jpg

Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Röda cafet är inte Okey.. :p Det är mest CustomBlySlädar som hänger där.. Man känner sig ensam bland alla Kromgubbar :gråta

Nått jag tycker är att alla 125or i Stockholm drar till Bulten och gör upp!!!! :glömdet

/Petai

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
för min del blir det inte brostugan imorn, men vi siktar på nästa vecka ist. så ser vi till att dra ihop lite folk så vi blir minst 5 iaf.:tungan

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
för min del blir det inte brostugan imorn, men vi siktar på nästa vecka ist. så ser vi till att dra ihop lite folk så vi blir minst 5 iaf.:tungan

Har du tagit ditt körkort nydligen? Tror att jag har sett dig ett par gånger. Hojta till om du vill ut å köra på... Bulten ? :D

/Petai

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
När miton är ihop igen(nästa vecka) ska ni få smaka tvåtakts dimma under en viss väg sträcka :D

Wack0

HighFiveINC
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Honda CBR600RR
skapade just en grupp på facebook, "Vi som kör 125:a i Stockholm", gå med i den och se till att så många som möjligt går med:tummenupp, så kan vi anordna samåkningar där ist.:tungan

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Röda cafet är inte Okey.. :p Det är mest CustomBlySlädar som hänger där.. Man känner sig ensam bland alla Kromgubbar :gråta

Nått jag tycker är att alla 125or i Stockholm drar till Bulten och gör upp!!!! :glömdet

/Petai

Det roligaste är veteranhojarna nere vid vattnet tycker jag.
Det brukar tex dyka upp en sidvagnsbestyckad armehoj med en saab tvåtaktsmotor där, rätt ball.

Köpecustoms/köpehojar :tungan är trist kan jag hålla med om, men de står ju mest uppe på parkeringen.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
När miton är ihop igen(nästa vecka) ska ni få smaka tvåtakts dimma under en viss väg sträcka :D

Bulten?? :gnissla

Det roligaste är veteranhojarna nere vid vattnet tycker jag.
Det brukar tex dyka upp en sidvagnsbestyckad armehoj med en saab tvåtaktsmotor där, rätt ball.

Köpecustoms/köpehojar :tungan är trist kan jag hålla med om, men de står ju mest uppe på parkeringen.

Tss.. Jo det är väl det ENDA intressanta.. När man ser något väldigt ovanligt. Annars, nej.

Ja, jag håller med.. Men dom tristastE hojen är väl en sån dära
1993 Harley-Davidson Sportster XLH 1200 med S&S 100" 1640-motor, Baker 6-speed. ISR-bromsar, akront-fälgar, ucc-nav, öhlinsdämpare, Metmachex alu-sving. Eller hur var det ?:såjaponken

/Petai

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...