Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bulten??
Tss.. Jo det är väl det ENDA intressanta.. När man ser något väldigt ovanligt. Annars, nej.
Ja, jag håller med.. Men dom tristastE hojen är väl en sån dära
1993 Harley-Davidson Sportster XLH 1200 med S&S 100" 1640-motor, Baker 6-speed. ISR-bromsar, akront-fälgar, ucc-nav, öhlinsdämpare, Metmachex alu-sving. Eller hur var det ?
/Petai
Ja såna cyklar finns det bara en i sverige, kan dyka upp ibland, var där 2 ggr förra sommaren. Ska nog bli ett besök i sommar igen.
Brukar även tuffa förbi Brostugan på onsdagar med hojen eller tändkulebåten ngn/några ggr per sommar. Lika uppskattat.
Sist jag var på Röda Caféet var där även en hel del coola sporthojar, tex Benelli 6-cyl. MV Augusta etc
Men förstår att även du ogillar samlingar av originalcustomhojar, du kan ju möta din far där
Bulten vill jag dock inte bli sedd/fotad på, mest pinsamt nuförtiden. Bäst att köra en vardagsförmiddag eller liknande.
Nåväl, hoppas ni andra i tråden gört ett stopp på tex Brostugan på onsdagar eller Röda Caféet på torsdagar. Det är ju kul med föryngring. Det var mest det jag ville med mina tips. Från Röda Cafféet är det ju dessutom nice 70-hojväg via Tumba/S-tälje till Rosenhill.