Brostugan 23/6

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bulten?? :gnissla

Tss.. Jo det är väl det ENDA intressanta.. När man ser något väldigt ovanligt. Annars, nej.

Ja, jag håller med.. Men dom tristastE hojen är väl en sån dära
1993 Harley-Davidson Sportster XLH 1200 med S&S 100" 1640-motor, Baker 6-speed. ISR-bromsar, akront-fälgar, ucc-nav, öhlinsdämpare, Metmachex alu-sving. Eller hur var det ?:såjaponken

/Petai

Ja såna cyklar finns det bara en i sverige, kan dyka upp ibland, var där 2 ggr förra sommaren. Ska nog bli ett besök i sommar igen. :D
Brukar även tuffa förbi Brostugan på onsdagar med hojen eller tändkulebåten ngn/några ggr per sommar. Lika uppskattat.
Sist jag var på Röda Caféet var där även en hel del coola sporthojar, tex Benelli 6-cyl. MV Augusta etc

Men förstår att även du ogillar samlingar av originalcustomhojar, du kan ju möta din far där :D

Bulten vill jag dock inte bli sedd/fotad på, mest pinsamt nuförtiden. Bäst att köra en vardagsförmiddag eller liknande.

Nåväl, hoppas ni andra i tråden gört ett stopp på tex Brostugan på onsdagar eller Röda Caféet på torsdagar. Det är ju kul med föryngring. Det var mest det jag ville med mina tips. Från Röda Cafféet är det ju dessutom nice 70-hojväg via Tumba/S-tälje till Rosenhill.

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Ja såna cyklar finns det bara en i sverige, kan dyka upp ibland, var där 2 ggr förra sommaren. Ska nog bli ett besök i sommar igen. :D
Brukar även tuffa förbi Brostugan på onsdagar med hojen eller tändkulebåten ngn/några ggr per sommar. Lika uppskattat.
Sist jag var på Röda Caféet var där även en hel del coola sporthojar, tex Benelli 6-cyl. MV Augusta etc

Men förstår att även du ogillar samlingar av originalcustomhojar, du kan ju möta din far där :D

Bulten vill jag dock inte bli sedd/fotad på, mest pinsamt nuförtiden. Bäst att köra en vardagsförmiddag eller liknande.

Nåväl, hoppas ni andra i tråden gört ett stopp på tex Brostugan på onsdagar eller Röda Caféet på torsdagar. Det är ju kul med föryngring. Det var mest det jag ville med mina tips. Från Röda Cafféet är det ju dessutom nice 70-hojväg via Tumba/S-tälje till Rosenhill.

Ja men dom e ju JETE fula och slöa :glömdet
Hehe, när ska vi ta vår tur tillsammans då?? Jag finns på Bulten ( När hojen funkar ) :(
När du säger ''sporthojar'' tänker du på nya då eller gamla?
Han har faktiskt trillat tillbaka till sporthoj träsket, nu kör han sporthoj ist!
Varför är det pinsamt att bli fotad på Bulten.. Tjör du långsamt ? :näsblod

Föryngring.. :eek:
Den vägen är helt okej.. iofs:p Men det är lite för ''gammalt'' på cafeét.. Alla är ju 60 + Du är inkluderad ! :arsele

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja men dom e ju JETE fula och slöa :glömdet
Hehe, när ska vi ta vår tur tillsammans då?? Jag finns på Bulten ( När hojen funkar )

Ja jag säger ju det, titta på hur jag formulerade mig. Jag gillar inte heller köpecustoms.

Bulten lockar inte tyvärr :D
Kör helst själv, men kan tycka det är kul att besöka hojträffpunkter efter lite körning. Där träffar jag ofta på ngn jag känner varvid man kan kackla lite. Men själva körningen blir ju inte kul för att man är en klump hojar tycker iaf jag

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!

WAHAHA äntligen! Äntligen en utmanare.. Vi utbyter nummer och sånt när jag lagat hojen så kan jag sätta dig på plats :krama

Ja jag säger ju det, titta på hur jag formulerade mig. Jag gillar inte heller köpecustoms.

Bulten lockar inte tyvärr :D
Kör helst själv, men kan tycka det är kul att besöka hojträffpunkter efter lite körning. Där träffar jag ofta på ngn jag känner varvid man kan kackla lite. Men själva körningen blir ju inte kul för att man är en klump hojar tycker iaf jag

Köptecustoms e GHEY.

Meh.. så vi ska aldrig åka tsm :O
TaskiG

utter92

People of Japan, you must now be brave
Gick med
24 May 2008
Hoj
FZR 600 Tidigare: Mito, XT125R
WAHAHA äntligen! Äntligen en utmanare.. Vi utbyter nummer och sånt när jag lagat hojen så kan jag sätta dig på plats :krama

det låter bra det :tummenupp

Min motor ligger för tillfället i en miljard delar efter lite vevhus rengöring :D

Men ska vara ihop till nästa vecka då polaren( även han med RS) får Abeg så sen blir de åka av:banana

Så får du komma upp till Bogesund också där vi norrorts bor håller till... :yoparty

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...