Brostugan.

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Jag var nere en snabb sväng i går till Brostugan efter som det var den officiella öppningen där och man blir ju så matt när man kommer dit;
för det första så när man kommer över drottningholms bron och blickar ner mot avfarten så står det ta mig f-n sheriffer överallt alltså, när folk stannade för att svänga vänster ner motl stugan så stog två potatisgrisar där och kollade mönsterdjup på bakdäcken och blinkers(nästan endast racer hojar som kontrollerades!), dom som inte "godkänndes" skickades vidare typ 20 meter där det stog ett helt stimm av blårockar och bara väntade på att få hacka ner på oss hoj förare.
Fan säger jag bara det är knappt att man vill åka ner dit för att dom jä-larna terrar så hårt.
Finns det några bra alternativ? för någon vecko träff :fatta! :finger :notme ?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
gixxer1000 skrev:
Jag var nere en snabb sväng i går till Brostugan efter som det var den officiella öppningen där och man blir ju så matt när man kommer dit;
för det första så när man kommer över drottningholms bron och blickar ner mot avfarten så står det ta mig f-n sheriffer överallt alltså, när folk stannade för att svänga vänster ner motl stugan så stog två potatisgrisar där och kollade mönsterdjup på bakdäcken och blinkers(nästan endast racer hojar som kontrollerades!), dom som inte "godkänndes" skickades vidare typ 20 meter där det stog ett helt stimm av blårockar och bara väntade på att få hacka ner på oss hoj förare.
Fan säger jag bara det är knappt att man vill åka ner dit för att dom jä-larna terrar så hårt.

Får byta dag, åka dit på tisdan! =)

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 848
Känner samma sak! Så jävla trist, tycker att det är roligt att gå runt och titta på hojar, men att bli granskad så där varje gång man är där är inte kul! Var där igår och blev granskad och det som stör mig är att de inte ens bryr sig om att berätta vad det är de vill veta! Istället blir man bara stoppad och sen "Ja, du kan åka" ... om man inte blir ivägskickad till de andra längre fram ...

Kommer inte åka dit i så värst ofta i sommar ...

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
nä inte jag heller faktiskt man får väl träffas någon annanstans som sagt.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
gixxer1000 skrev:

Rosenhill ligger ju bra till, blir ju tom lite hojåka på vägen till/från, oavsett om man åker uppifrån Tokholm, från V-H, Nynäs eller S-tälje. Men är kanske inte intressant då det trots allt är en bit utanför stan? Annars är det ju bara att spåna på, kanske någonstans på Djurgården, vid cafe ekorren? Eller varför inte vid fiket på Riddarholmen, gott om plats, men inga raksträckor för dom som vill showa... Men oavsett, så lär väl farbror blå flytta dom med...

/B

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ett helt gäng idioter träffas på samma ställe, samma veckodag år efter och tävlar i att ställa till jävelskap och sen blir ni förvånade när snuten kommer.

Faktum är att:
Hade ni ALLA kört som folk så hade polisen aldrig brytt sig
Hade ni parkerat som folk så hade polisen aldrig brytt sig
Hade ni inte byggt om era hojar på ett olagligt sätt så hade polisen aldrig brytt sig
Hade det inte hänt idiotolyckor med jämna mellanrum så hade polisen aldrig brytt sig(alla har väl sett bilden på RR-hojen som parkerade en wheelie i bagagen på en 205'a eller dyl?)

Brostugan har i alla år som jag har hört talas om det varit lika smart som att snatta pennor på polisens kontor. Första bästa tillfälle så börjar hojarna gå på ett hjul och överallt står en massa korkade åskådare som inte fattar att med jämna mellanrum så skrotar folk och en sumpad wheelie kan studsa långt.

VARFÖR åker ni inte någon annanstans?? VARFÖR denna ohyggliga drift att samlas i löjligt stora gäng som ni VET skapar problem? Varför inte KÖRA hoja istället?

(och ni som kommer skrika att det alltid är så lugnt och stilla på Brostugan gör er löjliga när flera Sthlms-baserade hemsidor har otaliga filmer med stolleprov utlagda)

benkar skrev:
......men inga raksträckor för dom som vill showa...

/B

Det är ju dom som vill showa som är ert problem. Ni kanske skulle träffa på en parkering med mycket buskar, betongrisar och andra fasta hinder så kanske ni slipper Harry Haffa.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Det är väl helt ok med polisens närvaro vid brostugan. Men jag tror inte Chrille upplevt sättet som de "trevliga" poliserna behandlar dem de stoppar. Ett rent jävla översitteri beteende, där man skickar folk på ombesiktningar av helt lagliga grejer, där "polisen" gör en egen bedömning.
ja, det har skett olyckor vid brostugan, numer är ska det dock till riktiga stolligheter för att det ska bli olyckor där, iom att det är sådana oerhörda köer och mycket folk att det till och med är svårt att ta sig fram i krypfart.
Det är ju givetvis roligast att köra, men det är också kul att träffa likasinnade, precis på samma sätt som här. Ungefär som att polisen skulle granska allas texter här, skicka en "laglig" text på extra granskning som kostar postaren ett par timmar i tid + ett par extra hundralappar..
Svensk polis har mycket att lära sig när det gäller att handskas med folk, att inte göra sig ovän med dem de faktiskt betjänar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Deras uppenbara avsikt är ju, fullt förståeligt, att se till att folk inte åker dit Naturligtvis jobbar de inte på etiketten då.

Mycket folk är alltid ett problem, speciellt när det är oorganiserat. Förr kördes en hel del svartrace i Karlstad (vet inte hur det ser ut nu för tiden) på en industriraka som var som gjord för racing. Kanonkul! Sen kom nötterna, dvs folket, och parkerade längs stripen och sprang omkring till höger och vänster. Naturligtvis kunde inte snuten acceptera det utan slutade se mellan fingrarna. Hade racerna varit smarta då hade de bara åkt någon annanstans men istället åkte de dit o körde så fort snuten tittade åt ett annat håll.....

Folk är allmänhet korkade om det blir för många på en plats. Det smartaste man kan göra är att samlas på en plats med mindre folk. Eller sluta gnälla.....

Edit/det säger sig väl självt att sporthoj.com inte hade funkat IRL? Se bara på vår lilla vackra RR-värld. När det gäller gemytlighet funkar den bäst utan "folket". Enda tillfället när du itne kan ha din nya hjälm liggande på hojen eller ditt skinnställ hängande på tork i tältet utan tillsyn är Bike Week......

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Är det polisens uppgift att ta bort kunder från en restaurang/fik?
Vill man enkelt få stopp på trafiken till brostugan är det väl bara för politikerna att dra in serveringstillstånd och allt annat som drar folk till platsen.
Det är inga jäkla kravaller vi pratar om, utan det är folk som åker dit, träffas, fikar och sen ofta åker iväg och tar en tur på hojen.
Vad jag vet är inte det trafikpolisens uppgift överhuvudtaget...
Deras sätt att försöka stävja trafikbrotten vid brostugan kan dock diskuteras.

Man har byggt en refug vid infarten till brostugan, det och köerna är ett bra sätt att få bort buset, hastighetskontroller är också helt ok, men när fordonskontrollerna verkar enbart vara till för att irritera folk är det något fel.

Jag gillar inte läget, därför gnäller jag.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Det är bara att åka någon annanstans, själv gillar jag att åka hoj, gärna träffa andra hojåkare, men främst att åka hoj! Alltså håller jag (och de flesta potatisar) mig borta från Brostugan.
Dessutom är vägen dit skittråkig! Så Rosenhill är ur alla aspekter en bättre mötesplats...

Fredrik :squid

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Visst är det rena trakasserier.

Snutarna flyttar senare på kvällen verksamheten till sveavägen och kollar hojjar med avseende på allt...

Trakasserier är vad det är och jag är övertygad om att polismännen tycker att det är roligt (fick den uppfattningen när jag stod hos dem och tittade på)

Lustiga är att man kan se HD hojjar med endast ett liten röd lysdiod ovanför miniskylten som sitter nere till vänster om växellådan åkandes utan backspeglar,blinkers och ljuddämpare...
Dessa plockas inte in utan ses som trevliga entusiaster...

Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Chrille skrev:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by benkar
......men inga raksträckor för dom som vill showa...

/B
--------------------------------------------------------------------------------

Det är ju dom som vill showa som är ert problem. Ni kanske skulle träffa på en parkering med mycket buskar, betongrisar och andra fasta hinder så kanske ni slipper Harry Haffa.

Vårt å vårt problem... Var mest tänkt vara en smula ironiskt, glömde smileyn... :rolleyes: Dels så kör jag själv inte på bakhjulet, eller ens inne i stan om jag inte måste, föredrar krokvägar, så antalet Brostugebesök blir bara 2-3 ggr per sommar, till viss del pga många farbror blå som skulle kunna tänkas ha åsikter om mina ljudförskönare. :D

Men jäkligt kul med en massa hojfolk på samma plats en kväll i veckan! Och vill man ha en central samlingsplats, med juste vy, inga grannar som blir störda, kullersten som effektivt förhindrar lek, så är fiket på Riddarholmen finfint, klart roligare än en parkering med betonggrisar ;)

/B

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
vaxholm e ju iof oxå ett alt. eller waldermarsudde kanske, det i är ju forfarande i stan men man får väl bolla lite med iden

Viper

Nu ännu grönare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En grön..
Rosenhill!!!! :rock
Får man snacka med någon korvgubbe också så han smäller upp ett stånd där :)

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Man kan ju göra som många av de bilburna och åka till minigolfbanan i Länna, brevid Huddinge MCK (gamla Lissma skola). Ligger längs Lännavägen, en liten bit innan Jordbro om man kommer från Huddinge C. Välbesökt på onsdagar av folk som har tröttnat på Brostugan och det som numera hör dit. Borde kanske inte ha skrivit det här, nu blir det väl en stor polis-kontroll av hela Lännavägen på onsdagar.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Viper skrev:
Rosenhill!!!! :rock
Får man snacka med någon korvgubbe också så han smäller upp ett stånd där :)

Dom skulle säkert hålla fiket vid macken öppet en kväll i veckan om det kom tillräckligt med folk?. Ett annat vor om någon hade tillgång till ett stort privat område du kan man ju med glädje visa blåljusrunkarna på dörren!.

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Jag håller med OffkeFF om att polisens arbete ute vid brostugan för det mesta går över gränsen till fånigt beteende. MEN vet man med sig att man kör en hoj med olagliga attiraljer såsom miniskylt,slicks och andra i mitt tycke coola grejer, så skit i att åka dit då! Då slipper ni polisens missnöje där iaf.

Jag gillar stället för att det är en oherrans massa likasinnade som åker dit varje Onsdagskväll (sen bor jag nära). Men visst vi drar dit på Tisdagar eller Torsdagar istället så får vi se hur kul det är..... det är ju mångfalden av folk som är kul, inte antalet skrevraketer..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi kan väl starta ett eget fik någonstans?
Vi är ju så många så pengar finns det!
Vi har flertal elnissar, andra hantverkare som kan bygga, vi har personer som kan det här med ekonomi osv osv
Vore tufft som fasen :rock

gixxer1000

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Frågade en mc-sheriff om varför dom försöker lam slå hela Brostugan projektet och fick följande till svar;

Det har ju blivit lite vilda västern där nere dom senaste åren med snorungar som driver omkring och dricker pilsner i smyg, stora trafik stockningar nästan ända från brommaplan och utåt, dessutom är det en säkerhets risk jämtemot kungahuset på drottningholm :confused: , med tanke på all trafik som uppstår så kan det vid en ev händelse där ute inte snuten m.m komma dit tillräckligt snabbt samt att dom skall fortsätta att skruva åt tumskruvarna och fortsätta med terrorn eftersom dom vill ha bort allt hoj folk därifrån.

Jag lägger ner hela skiten med brostugan tror jag, jag har miniskylt och mini blinkers på min så jag pallar inte åka ner dit och få en massa skit bara för att man snyggat till sin hoj lite.

EN NY SAMLINGSPLATS NU, varför inte ha den på Barkarby flygplats, där är det ju inhängnat med plats där folk kan köra lite på start/landnings banorna och så fixar man dit några korv jon som ser glada ut.

Vem kontaktar man för en sån ide må tro.

Tror ni jag vinner men min ombyggda RD i sommar :crash

Bifogat

• coolhoj1.jpg
    coolhoj1.jpg
    111.7 KB · Visningar: 151
Last edited:
Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...