Brusreducerande hörlurar

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hej teknikbullen.

Jag önskade mig brusreducerande hörlurar av tjejen i födelsedagspresent. Nu undrar hon lite mer exakt vilka jag önskar mig, och det vet jag så klart inte. På hifiklubben.se som jag brukar handla på finns det inte jättemycket. Men det är ju för att dom är så tjuriga på märken. Vet bara att jag inte vill ha Bose eller annat töntmärke.

Jag vill ha lurar som täcker hela örat så man inte får ont efter ett tag och varmt och mulligt ljud med mycket bas. Använder idag B&W C5 lurar så man se mig som ganska kräsen med ljudet. Men jag har knappast .flac i mobilen...

Men nu hoppas jag att ni kommer med bra tips till tjejen. Jag tänker inte kolla tråden igen förrän efter jag fyller år så får hon föra vidare diskussion här.

Tack på förhand!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Du kommer nog inte hitta någon som går upp i hög ljudklass. Har ett par bose qc15 och dom är riktigt bra på att ta bort skitljud men ljudet från spelaren blir långt ifrån optimalt jämfört med ett par fina lurar. Qc15 ska ha bäst brusredrucering i klassen

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Du vill ha QC15, töntmärke eller inte. Mina har ett antal varv runt jorden och de funkar klockrent samtidigt som de levererar mycket bra, om än inte sista hifinivån, ljud. Du får leva med att de ser idiotiska ut men de levererar. Simple as that. Andra som jag har testat har inte hela paketet, alltid något som saknas.

Kostar väl 299€ på de flesta europeiska flygplatser nu (i vart fall alldeles innan semestern när jag var ute sist) och har man vägarna förbi så betalar man 299$ i staterna.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
+1 på Bose QC15.

Fantastisk brusreducering, rent och balanserat ljud om än inte med värsta trycket i basen (men det balanserade ljudet väger upp det).

J.N

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2007
Hoj
Triumph Street Triple R
Jag ville ha bättre lurar än dom vanliga till telefonen, slog till på ett par Shure SE425. 244€ på Thomann och där saknas inget i ljudet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Klart du skall ha Bose. Eller gå till Hifiklubben och bli blåst av en 20-årig snorvalp som kör BMW 320 E36 och har tribal från handled till hals.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Audio Technica ATH-M50

Dessa funkar faktiskt hyfsat bra pa flyg osv, och skulle man av nagon anledning sitta hemma i ett tyst hus med horlurara sa ar ljudet suverant.

Men bose qc15 lurarna ar tystare pa flyg/tunnelbana pga aktiv brus reducering. Har haft mina bose i 6-7 ar och dom funkar skitbra men ljudet ar inte lika bra I en tyst omgivning (surprise, surprise..)

Andvandningsomradet avgjor ganska mycket. Om du tex vill anvanda dom i en hyfsat tyst omgivnig hade jag kort pa endast passiv bus reducering typ Audiotechnica, men skall det anvandas i en hogljudd miljo sa hade jag kort pa aktiv.

Pa aktiva lurar kan du skita i ljudkvalite och bara kora de billigaste, med bast brusreducering. I de miljoer du kommer anvada dom ar dar helt for mycket oljud for att kunna hora nagon skillnad.

Allra bast ar dock in-ear, da far du basta brus isolering och basta ljud. Har ett par gamla etymotics, er4, tror jag som ar skitbra. Dock inte lika bekvama.

Edit: Samma dar med in-ear, I bullrig miljo ar dar fan ingen skillnad pa Ety mot mina 250 spann Sony lurar.

Last edited:

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Inte vad du efterfrågar, men är du ute efter mycket bas så tycker jag att du ska provlyssna Beyerdynamic DT 770 PRO, dom saknar dock brusreducering men dom är slutna och därför ganska tysta.

Beyerdynamic DT 880 PRO har också mycket bas samt ett fylligare ljud då dom är halvöppna, dock inte passande på flyget då dom släpper in lite för mycket oljud.

Visserligen så har jag bara 250ohm versionerna och spelar med förstärkare så jag vet inte hur 80ohms versionerna som du bör ha till mobilen spelar.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Problemet med in-ear för resor är, imho, att det inte går att tugga eller dricka med dem i, riktigt störigt. Läsa, jobba lite, se på film och käka är vad jag gör på flygplan och sitta och tryckutjämna och äta med in-ear är bara ett lidande.

Tåg och kollektivtrafik åker jag inte av politisk övertygelse, så där kan jag inte säga något.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet med in-ear för resor är, imho, att det inte går att tugga eller dricka med dem i, riktigt störigt. Läsa, jobba lite, se på film och käka är vad jag gör på flygplan och sitta och tryckutjämna och äta med in-ear är bara ett lidande.

Tåg och kollektivtrafik åker jag inte av politisk övertygelse, så där kan jag inte säga något.
Knäckebröd och in-ear är grymt!

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...