Brutala hästkrafter..

Bort med dem

Kuggade på min uppkörning tack vare dessa "vackra" djur, håll dem borta från vägarna så blir varken jag eller hästen rädda. Fråga till min uppkörningsgubben, hur fan kör man om en häst i gångfart när den går?

SM 570 RR skrev:
Mycket märkligt. :va :va
Senaste månaden har jag åkt förbi 4(Fyra) hästransporter som antingen legat i diket omkullvälta med hästar som fått benen avslagna mm mm ,eller så har dom stått dubbelvikta på vägen (europaväg) .
Alla gånger har ett visst kön stått utanför o kliat sig i huvudet. :va
Att köra bil med släp är inte som att rida ponny :kocko :kocko

Du bor i Kumla, därnere kanske inte folk kan köra ordentligt? :rolleyes:

Ett visst kön, så kärringar kan inte köra hästtransporter eller? :7peta

Att du sett kvinnor stå o klia sig i huvudet beror nog snarare på att ridsport torde vara ganska kvinnodominerat,alltså är det säkert mest tjejer som e på väg till eller från tävling som du sett råka ut för olyckor.Vore män lika högt representerade i ridsporten skulle vi säkert få se män som stod o kliade sig oxå.Dock tror jag att du retades lite oxå va.Såg en bild på en hästtransport där häststackarn hade trampat genom botten o fått ena benet avskavt upp till "knät" fy fan va vidrigt.

Emmi skrev:
YamahaJojje, finns dåliga, otacksamma ryttare också. Likväl som skogen är till för att rida i, inte köra hoj i, men jag accepterar hojar i skogen (även om de är där olagligt oftast), acceptera då hästar på vägen. Och ni som blir arga för att hästen blir rädd för en ensam joggare, är det så svårt att sakta ner när ni ser en häst och gå lugnt förbi?

Hmm vi äger själv skogen det är tydligt förbud mot hästar på den vägen. Varför rider dom då där? :fatta! Får köra vad jag vill på min mark tackvare att det är lantbruk! Och ni får jätte gärna rida på ALLA andra vägar men där rider aldrig någon :va Sen är det klart man saktar ner om man vet att det står hästar i närheten!

ktmjacke skrev:
En fråga till er hästtjejer bara,,,,,,när ni rider en häst,,,,,e det inte svårt att få den o ligga still på rygg då????????? :rofl

Nej, nej, nej... Du har missuppfattat...det är svårt att hålla sig själv stilla på ryggen... :rolleyes: :lol

Appropå "skitdebatten", så fick jag lära mig när jag var liten och gör det fortfarande vid uppkommen anledning, att man hoppar av hästen och sparkar/skrapar bort högen från gång/cykelbanan. Enkelt!

Det är dessutom viktigt att man även till häst tar hänsyn och framför allt följer regler och skyltning.

Men hästmänniskor är ett konstigt släkte...jag tröttnade ur rejält när jag jobbade som hästskötare och gav upp tanken helt på att bli beridare, bara därför. Alltför många har inte en jävla aning om vad de sysslar med, och många hästar är det direkt synd om...

Last edited:
Flamma77 skrev:
Nej, nej, nej... Du har missuppfattat...det är svårt att hålla sig själv stilla på ryggen... :rolleyes: :lol

Appropå "skitdebatten", så fick jag lära mig när jag var liten och gör det fortfarande vid uppkommen anledning, att man hoppar av hästen och sparkar/skrapar bort högen från gång/cykelbanan. Enkelt!

Det är dessutom viktigt att man även till häst tar hänsyn och framför allt följer regler och skyltning.

Men hästmänniskor är ett konstigt släkte...jag tröttnade ur rejält när jag jobbade som hästskötare och gav upp tanken helt på att bli beridare, bara därför. Alltför många har inte en jävla aning om vad de sysslar med, och många hästar är det direkt synd om...
Aha,du kör den undergivna stilen,trodde du va lite butchig :D

ktmjacke skrev:
Aha,du kör den undergivna stilen,trodde du va lite butchig :D

*fnys* Jag menade hästryggen...

Butchig? Om man skall sätta mig i ett fack så blir det "girls who ride" Häst, MC och man... :tungan

Last edited:
ja har kört min tjej å hennes häst flera ggr, de har aldrig vart några problem. desutom förstår ja inte hur man kan lyckas köra av vägen me hästsläp då man måste köra mkt försiktig för att hästen inte ska tappa balansen å så....
tjejen å hennes kompisar tar alltid bort skiten från hästarna på engång...

ja tycker folk ska visa respekt för folk som rider, cyklar, går på vägkanten... för de e inte direkt så att de kryllar av gångvägar på glesbyggden..

tack för mitt ord.. Anders

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick