Bruten fäst-tapp i sidokåpan

ThomasG

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 1100 ef
Hur ska man få fast fäst-tappen på insidan av sidokåpan? Hojen är en gammal GSX 1100 EF från 1985. Tappen ska in i en gummi-rings-klädd fästögla i ramen. Tappen är bruten jämns med insidan av sidokåpan. Kan man limma? Vilket lim i så fall? Kam man förstärka på nåt sätt?

Hur har Ni andra gjort, för jag kan väl inte vara ensam om att ha fått detta problem. :huvet
 

Visour

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Kawasaki GPZ900R
ThomasG skrev:
2173229 Hur ska man få fast fäst-tappen på insidan av sidokåpan? Hojen är en gammal GSX 1100 EF från 1985. Tappen ska in i en gummi-rings-klädd fästögla i ramen. Tappen är bruten jämns med insidan av sidokåpan. Kan man limma? Vilket lim i så fall? Kam man förstärka på nåt sätt?

Hur har Ni andra gjort, för jag kan väl inte vara ensam om att ha fått detta problem. :huvet

Jag har också samma problem, dock har jag inte kvar själva tappen då den var sån när jag köpte hojen. Jag funderar om man kanske kan konstruera en ny och få dit på något sätt.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Kan du kontrollera om aceton utan olja löser upp plasten? Då fungerar det bra att limma med och håller rätt bra! Acetonen löser upp (vissa plaster) på bägge ytorna och när det dunstat så är liksom plasten ihop utan lim.
 

ThomasG

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Suzuki GSX 1100 ef
Anders R skrev:
2173255 Kan du kontrollera om aceton utan olja löser upp plasten? Då fungerar det bra att limma med och håller rätt bra! Acetonen löser upp (vissa plaster) på bägge ytorna och när det dunstat så är liksom plasten ihop utan lim.

Tack för tipset. Ska testa under helgen!
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Aceton, limma med 2k epoxy på plats. Sedan kan du förstärka med att lägga glasfibermattor i mera 2k epoxy.
 

Kneedrag

Guest
pl 400 lim funkar på plast, oljiga, smutsiga ytor finns på clas olhson .

Platic Padding pp100 för sprickor
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top