Brutit benet, någon annan?

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hej!

Tänkte höra om någon annan också har lyckats bryta benet ca 3-5cm ovanför fotleden?
Körde på gokart bana och tog en kurva då jag satte ner foten. Fick en smäll och kikade ner så pekade foten rakt ut. Kan inte förstå vad som hände?! Det jag har som gissningar är att jag fastnade med foten i kurvan på något vis där det ligger "stockar" nergrävda för att inte gena i kurvan. Men har ändå svårt att tro att det är pga detta.

Mvh Fredrik

[YOUTUBE-ID]Qt0gYG6GrII[/YOUTUBE-ID]

Inte så illa som dig, men jag bröt vadbenet.

[YOUTUBE-ID]Qt0gYG6GrII[/YOUTUBE-ID]

Inte så illa som dig, men jag bröt vadbenet.

För mig oxå :D Inga komplikationer?

Aj aj! Hoppas att det läker fort och smärtfritt!

Tack :) Gått 7 veckor snart. Så ska in på röntgen om två veckor och kolla om jag kan stödja på det. Efter det blir det rehab samt körning så fort jag kan innan snön kommer :)

Last edited:
Inget på cross eller enduro.
Men nu e det slutåkt med allt som har 2hjul.
Var in på artoskopi igår!
Jag tillbringar min midsommar med kryckor, tradolan, alvedon forte och diflofenak. Ingen öl eller nubbe.
Lär ju knappast vara direkt nykter på det diskopulvret iaf!:D

Inget på cross eller enduro.
Men nu e det slutåkt med allt som har 2hjul.
Var in på artoskopi igår!
Jag tillbringar min midsommar med kryckor, tradolan, alvedon forte och diflofenak. Ingen öl eller nubbe.
Lär ju knappast vara direkt nykter på det diskopulvret iaf!:D

Fy fasiken. Vad har hänt? :/ Jag åt inget annat än tabletter i början :/

Råkat ut för exakt samma! 2:a April -03 inopererad märgspik i underbenet, kryckor i ca 6v innan man kunde börja gå så smått! det jobbigaste med rehab-tiden var att få upp rörlighet o styrka i fotleden och att knät helt plötsligt kunde vika sig när du t.ex gick i trappor! haltade lite i ca 1 år, kunde inte springa mm! spiken o skruvarna sitter kvar än idag, har funderat på att få skruvarna som sitter vid fotleden borttagna då de kan skava lite om man t.ex åker skridskor eller spänner åt crosstövlarna för hårt! annars har jag inga som helst problem med detta, sprang GBG-varvet förra året utan problem! däremot så har jag lite problem med mitt nyckelben som gick av för 2 v sedan! KTM vs SKELETTET 2-0

Va passande med en benbrottråd, jag lyckades nämligen med den bedriften förra helgen. Gips i en månad, sedan kan jag börja belasta benet gradvis. 3 veckor kvar. Förhoppningsvis har det då läkt tillräckligt för att jag ska slippa ställa in mc semestern senare i sommar. Vet ännu inte om jag får hojen reparerad eller om det blir inlösen (viva la helförsäkring!).

Glad kryckmidsommar på er! :)

Verkar ganska vanligt med benbrott :/ På så vis är det säkrare med bil :D 2 veckor kvar för mig med röntgen för att kolla om jag får stödja på det :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick