PacMan skrev:Jag tycker att det är fullständigt entydigt, även om "lock" hade känts igen bättre. "Karta" har jag hört att man säger i norr.
Det är inte så att han hängt upp sig på att de delade ett flak?!
PacMan skrev:Jag tycker att det är fullständigt entydigt, även om "lock" hade känts igen bättre. "Karta" har jag hört att man säger i norr.
aRd skrev:Det är inte så att han hängt upp sig på att de delade ett flak?!
G-MAN skrev:Delade ni ett flak?
237 skrev:Det låter på er som om bulldogen är en skitcyckel ? Funderar på och köpa en. Går min yamaha 400xs från 82 bättre ? Jag vill inte ha någon räser hoj utan vill bara glida runt lite men om den är slöare än en 400 så får jag nog ändra mig.
ozeo skrev:min xr600 från 92 tar bullen upp till 120 typ sen börja den komma lite..(men inge vidare)
då e den på typ max 45 bakhjuls hk men mycke lättare..
men bulldogen e grymt skön om man bara vill fisa omkring.
den e garanterat inte slöare än din 400
jag gillar den skarpt o e lite avis på min polare som äger en.
den som jag körde mot är polarns o den är helt orginal men med pipor o annat går den lite bättre
farbror min äger en dragstar 1100 o de e ju samma motor med lite olika karaktär..
hans e dynojettad kn + v&h o han hänger med oss andra väldigt bra o då åker vi sporthoj.
aRd skrev:Det är inte så att han hängt upp sig på att de delade ett flak?!
237 skrev:Jag känner inte nått sug på att blåsa omkring i 300 så jag är ute efter en glidare med lite drag i och tyckte bullen var jäkligt fräck + att försäkringen inte är så svettig. Vad betyder dynojettad kn + v&h
ozeo skrev:dynojet..grejsimojs i förgasarn som höjer effekten i samband med annat luftfilter (kn i detta fall) o trimm avgasspoffen
(vance & hines i detta fall)
vissa säger att dynojet e dåligt så de behövs inte, men annat luftfilter o pipor samt bestyckning i bromsbänk ger lite mer effekt..
yamaha har egna "trimmkitt" till den oså
Nicke skrev:"Att dela (på) ett flak" är ultrakorrekt svenska om man kommer från de norra delarna. Gillar inte bgreppet norrlänning som ju omfattar allt från Gävle och upp nästan. Norrbottning osv. heter det.
Inte det jag menadePacMan skrev:Jag tycker att det är fullständigt entydigt, även om "lock" hade känts igen bättre. "Karta" har jag hört att man säger i norr.
G-MAN skrev:men Ducati Monster räknas ju som en sport hoj
hehe, det är det enda rätta svaret på ett sånt påståendeTysken skrev:Nej
The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|