Budget 250SP

johangranholm

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
Oxelösund
Hoj
Får se vad det blir ;)
Hej alla! sitter o försöker snickra ihop en budget för att köra 250sp nästa år. Hur många rejs kan man köra på ett set däck och vad brukar anmälningsavgiften ligga på? Har förstått att hojarna inte kräver så mkt underhåll och är askul att köra :yoparty ska försöka leta upp en lämplig rs250 efter denna säsong...
Ska försöka förverkliga en dröm om att köra lite rr :banana

E tacksam för alla tips!
 

crallan

#73 250R
Gick med
13 May 2003
Ort
Mölle
Hoj
TZ 250 -99
Beror väl lite på hur stora krav du har, jag körde hela förra säsongen bortsett från sista tävlingen på en uppsättning, (alla träningar+tävlingar, men det gör jag inte om, om jag inte blir tvingad) men det gick.. Kolvar räcker att byta vartannat år, eller varje vinter om du kör Mycket, olja lite då och då, jag bytar till varje tävling.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det största utgiften (om man inte kraschar för mycket) är resorna och mat :) En rejsbuss drar i sig en del soppa och så ska hela teamet äta och dricka. Säkert halva budgeten som försvinner där - i alla fall för de med liten plånbok. Ska du åka från Åland vid varje tävlingstillfälle ? Då tar det ju en stund och blir några mil...
 

johangranholm

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
Oxelösund
Hoj
Får se vad det blir ;)
TomK skrev:
Det största utgiften (om man inte kraschar för mycket) är resorna och mat :) En rejsbuss drar i sig en del soppa och så ska hela teamet äta och dricka. Säkert halva budgeten som försvinner där - i alla fall för de med liten plånbok. Ska du åka från Åland vid varje tävlingstillfälle ? Då tar det ju en stund och blir några mil...

Blir nog långa resor för mig om jag nu inte hittar nåt lämpligt garage i uppsala där tjejen pluggar... Annars blir det många timmar resa för lite köra men vad gör man inte för motorsporten :banana
 

johangranholm

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
Oxelösund
Hoj
Får se vad det blir ;)
Tack :)

Då klarar man sig med två set däck första säsongen iaf :) Och alla inbesparingar hjälper till, kan ju inte träna hemma heller då vi inte har någon bana ännu :huvet , så måste åka över till Sverige på några bandagar för att kunna köra in sig lite i början på säsongen... Vi håller dock på och planerar en bana här på Åland, byggstart tidigast om 1 år, vi väntar på miljökonsekvensbedömning samt bygglov :banana

Hoppas verkligen jag får ihop så jag kan komma o gasa mot Er nästa säsong!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top