Budget Motardhjul

Gick med
20 Aug 2004
Ort
Westridge
Hoj
YZ450F å en liten grön
Har köpt på mej ett par sporthojs hjul som jag tänkte lägga på min cross för att leka runt lite... Så nu e de bara klämma dit nya lager OCH fixa okadapter, tänkte köra med orginal ett tag iaf. Jag mätte skivan å de är 320mm. Finns det färdiga adaptrar till olika skivor?? å isåfall vart?
Har även planer på att byta ut bromsslangen till en spunnen dito. Täkte köra budget här åxå genom att knalla in till nån slangfirma å be dom pressa en. Nån som vet hur lång den ska vara och vilka banjokopplingar det sitter på min hoj. Det är ju inte så svårt att kolla men om det va nån som visste..

Happiness is a hot YZF

/Lang
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Eeeeh, typ du vet nog bäst själv vilka kopplingar eftersom de sitter på din hoj, ta med org. slangen så får du rätt längd oxå vettu :tummenupp

Lang™ skrev:
Har köpt på mej ett par sporthojs hjul som jag tänkte lägga på min cross för att leka runt lite... Så nu e de bara klämma dit nya lager OCH fixa okadapter, tänkte köra med orginal ett tag iaf. Jag mätte skivan å de är 320mm. Finns det färdiga adaptrar till olika skivor?? å isåfall vart?
Har även planer på att byta ut bromsslangen till en spunnen dito. Täkte köra budget här åxå genom att knalla in till nån slangfirma å be dom pressa en. Nån som vet hur lång den ska vara och vilka banjokopplingar det sitter på min hoj. Det är ju inte så svårt att kolla men om det va nån som visste..

Happiness is a hot YZF

/Lang
 
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Westridge
Hoj
YZ450F å en liten grön
Jo de tänkte ja åxå.
Men jag undra bara om de va nån som visste eller hade gjort samma sak... Förövrigt kommer jag inte dra slangen på samma sätt utan "hondastyle" å då blir den ju lite kortare men jag vet inte hur mycket.. men nån dm borde det skillja.. Nån som råkar veta hur mycket det skilljer??

/Lang
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Lang™ skrev:
Jo de tänkte ja åxå.
Men jag undra bara om de va nån som visste eller hade gjort samma sak... Förövrigt kommer jag inte dra slangen på samma sätt utan "hondastyle" å då blir den ju lite kortare men jag vet inte hur mycket.. men nån dm borde det skillja.. Nån som råkar veta hur mycket det skilljer??

/Lang


Enklaste sättet är väl att du drar originalslangen som du tänkt dig. sedan markerar du hur lång du vill ha, och slänger fram tumstocken...?

Ok adapter borde finnas att få tag på från tex lelles eller yammacenter... bara att ringa...

Eller mäta upp och fräsa upp...


Äash.. fett trött nu,......


/Z

lycka till!!
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Jag köpte slangar från KRK här på forumet. Får utanpå gafflen istället för under på som orginal.
 
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Westridge
Hoj
YZ450F å en liten grön
Kollade in på Lelles å hittade adapter för 1400:- Snordyrt tycker jag.. Ingen som har en bild/bilder på en så jag kan se hur den ser ut..

Jag kan tänka mej att det inte bara är att flytta ut oket utan att det även måste flyttas lite i sida. Nån hempulare som har någar tips mottages dessa mer än gärna

Ska ner å börja mäta upp det idag för att svarva distandser i morron hoppas jag..

Rulla på...

/Lang
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top