Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tänkte mest testa det för testandets skull och för att få hum om hur det står till med hojen.
Så frågan är vilken metod är enklast, billigast och ger bäst resultat när det gäller förgasarsynkning?
Hojen jag tänkte testa på är Transalpen, dvs. V-Twin, 2 cylindrar.
-Slangar med vätska. Vilken vätska, hur långa slangar,utformning, osv.?
-2 st Bränsletrycksmätare från Biltema. Skall man strypa slangen för att få dessa stabila?
-IR-tempmätare och mäta tempen på avgaskröken. Vilken temperaturer skall denna i sådana fall klara av?
Så frågan är vilken metod är enklast, billigast och ger bäst resultat när det gäller förgasarsynkning?
Hojen jag tänkte testa på är Transalpen, dvs. V-Twin, 2 cylindrar.
-Slangar med vätska. Vilken vätska, hur långa slangar,utformning, osv.?
-2 st Bränsletrycksmätare från Biltema. Skall man strypa slangen för att få dessa stabila?
-IR-tempmätare och mäta tempen på avgaskröken. Vilken temperaturer skall denna i sådana fall klara av?