Budgethoj. ER6 eller GSR 600 på bana?

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag gillar att smiska långsamma/konstiga hojar på bana och det som brukar brista är bottnande fjädring och kass markfrigång.
Av de du nämner har jag bara kört Er-6 på bana och den funkar helt ok om man styvar upp gaffeln lite. Den hade dock gärna fått ha lite mer pulver.

Om kriterierna är billig i inköp+försäkring, lättkörd, snäll mot kroppen och bra på både gata och bana så är den bästa hojen enligt mig BMW K1200RS. En bortglömd pärla.

Valfri annan BMW med Teleleverfront funkar också. Min favorit bland otippade banjärn är BMW R1200GS som lätt hänger med i snabb grupp. Inte så billig i inköp dock.

Jag har tävlat på 50 hästars budgethoj i år och det är ganska frustrerande att sakna 100 km/h i toppfart mot dom riktiga hojarna. När man närmar sig 100HP börjar det funka bättre tycker jag.

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Hoj
F800
Gillar med tanken på att (försöka) köra fort på konstiga hojar.
Den perfekta hojen skulle egentligen vara en street triple R, men då tycker jag att jag kommer lite mer ur budget än tänkt. Konstigt hur snål jag blivit på gamla dar :) . Men har kommit fram till att priset inte alltid avspeglar hur kul hojen är att köra. Små lätta hojar brukar i regel vara kul att köra.

Jag gillar att smiska långsamma/konstiga hojar på bana och det som brukar brista är bottnande fjädring och kass markfrigång.
Av de du nämner har jag bara kört Er-6 på bana och den funkar helt ok om man styvar upp gaffeln lite. Den hade dock gärna fått ha lite mer pulver.

Om kriterierna är billig i inköp+försäkring, lättkörd, snäll mot kroppen och bra på både gata och bana så är den bästa hojen enligt mig BMW K1200RS. En bortglömd pärla.

Valfri annan BMW med Teleleverfront funkar också. Min favorit bland otippade banjärn är BMW R1200GS som lätt hänger med i snabb grupp. Inte så billig i inköp dock.

Jag har tävlat på 50 hästars budgethoj i år och det är ganska frustrerande att sakna 100 km/h i toppfart mot dom riktiga hojarna. När man närmar sig 100HP börjar det funka bättre tycker jag.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...