BUELL 03 Rem problem

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
stefan.B skrev:
Har prublem med en bruten rem efter 10500km,min fundering är att den är för spänd?

03-ornas remmar var levererade med alldeles för klena remmar. Vill t o m tro att det var recall på dom. Kolla hos närmaste återförsäljare eller www.buellmc.se om de har några liggandes.

Good luck!

Bredare och starkare remmar kom på XB12:an sedan... :banana

Last edited:

stefan.B

S.B
Gick med
25 Nov 2005
Hoj
HONDA CBR 600
bullerobban skrev:
03-ornas remmar var levererade med alldeles för klena remmar. Vill t o m tro att det var recall på dom. Kolla hos närmaste återförsäljare eller www.buellmc.se om de har några liggandes.

Good luck!

Bredare och starkare remmar kom på XB12:an sedan... :banana

Hej,buell är jätte col hoj att köra och ha.Vad är ditt glapp på remmen,jag är intreserad om jag har haft för spänd.Det går visserligen ej att ändra spänningen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
stefan.B skrev:
Hej,buell är jätte col hoj att köra och ha.Vad är ditt glapp på remmen,jag är intreserad om jag har haft för spänd.Det går visserligen ej att ändra spänningen.

Det är väl automatisk spänning med spännrulle? Har den kärvat fast när hojen har stått still så kan den ju mycket väl överbelasta remmen om fjädringen nästan går i botten.

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Det är ingen spännrulle i sig utan är fast monterad. Fan vet hur det funkar men det gör det.... :confused: Spelet på remmen SKA vara i det närmaste obefintligt enligt min servicegubbe, som servar min hoj var 800 mil som intervallet är.

Har även kollat i stora servicehandboken och det står inget där heller om hur spänd remmen ska vara. Dock stod det att på XB9 skall/bör bytas efter 1600 mil. Belthjulen behöver inte bytas.

Min andra Bulle (S3T -98) har rullat snart 4000 mil utan några problem alls. Orig belten sitter kvar (spänd som tusan oxå) och är jättefin fortfarande.

Huvudsaken är att belten går rakt och rullat lätt.

Birdiegbg

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
HD
Problem

Problemet med din rem är fabrikations fel. reklamera tillbaka till inköpsställe av hojen. eller närmaste handlare.

Driver en mc skola med Buell XB12s, hojarna går 1200 mil per styck/ sässongen, har 3 st och aldrig haft problem med remmen.

H
www.mckorkort.se

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...