Buell, bra eller anus?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Fett vad ni gnäller på att de är undermotoriserade, finns ju sjukt mycket trimprylar till HD:s maskiner.

Rol

kvalitetsolja.se
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Husabusa 650 till salu, -98 BUELL S1 TURBO(såld)
Tyvärr så tycker jag att halva grejen med en Buell var de luftkylda HD-motorerna. Allra helst när de fortfarande använde rörramschassiet. Då var de något annorlunda mot för mycket annat. De vätskekylda motorerna må vara bättre på alla sätt och vis. Men det blir liksom inte samma sak.

Jag såg just de rekommenderade ca.priserna på 1190RS :näsblod:
MSRP $39,999
Carbon Package Add $4,000
Blir det ett liknande påslag som på Harleys hojar innan de är i Sverige så innebär det att den kommer att landa på ca 450000kr. Eller nästan en halv miljon om man vill ha kolfiberpaketet också.

För det priset kan man få en MV Agusta F4RR. Och en Ducati 1198S Corse.

Typ min gamla, inte alls så tråkig & trött som det framställs.:D

Bifogat

• DSC_0249.jpg
    DSC_0249.jpg
    242.6 KB · Visningar: 282

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Gamla hojjar är mer egensinniga än nya. = känsla

Vad gäller buell så.. njeee inte min stil. tuono factory http://www.sporthoj.com/annonser/?id=51897 :banana

Den där är tyvärr inte till salu längre, jag var och köpte den för drygt en månad sedan. Det är bara Harvest som varit dålig på att rensa bort annonsen.

Men det är en riktigt bra maskin, så rekommendationen är det inga fel på.

Henric#13

30 FAT FAST
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
2016 Husqvarna 701 Enduro,2013 Ninja 636 såld, 2010 BMW F800R - såld
Den där är tyvärr inte till salu längre, jag var och köpte den för drygt en månad sedan. Det är bara Harvest som varit dålig på att rensa bort annonsen.

Men det är en riktigt bra maskin, så rekommendationen är det inga fel på.

Ingen fara, jag är inte intresserad :arsele :D

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Provkörde XB12R och den var extremt trög att bryta ner för lite aktiv körning, däcken var iofs inte tip top men luft fanns och jag tror det var mer en egenskap än något fel. Nåväl intresset, inte för mig personligen måste jag tillägga, finns för XB12SCG och frågan är om någon kört båda modellerna och kan meddela ifall XB12SCG är bättre att ha o göra med, annat försprång eller så? Vimlar ju inte av dem på marknaden så att bara sticka o provköra är inte så lätt.

Jag tycket XB12R var lite skoj/annorlunda men inget jag skulle kunna tänka mig, när jag satte mig på VFR´n efteråt var den så lättsvängd i jämförelse att jag "kunde" stått på öronen :tummenupp Inte gick den upp på slangen heller, det som såg så lätt ut på Youtube...

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Köper du en XB12R så kan du börja med att beställa hem sensor för hastighetsmätaren. Beställ hem ett lager så du har får de går sönder!
Hade min XB9R i 1½ år och fick byta sensor 2 gånger på den tiden samt att jag han dra av drivbältet på den.

Om man kan bortse från ökade reservdelspriser så är det en udda och rolig hoj.

Om vi jämför med min Trajja så har jag haft den lika länge nu och inte behövt byta något förutom olja och däck.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Min erfarenhet av en provtur på nån Buell XB12 för ett par år sedan var inte direkt upplyftande.

Det är en trimmad HD av den dåliga sorten. Varvstoppet är där det börjar bli roligt. Man får känslan av punktering när man kör sakta för hela hojjen gungar av slaget. Kylfläkten lät som en vinkelslip efter att ha kört 70-80 rakt fram ett par kilometer i 12 graders värme, kändes feldesignat. Ja hojjen var istortsett ny.

Köp en KTM istället, det är oxo stor twin men den fungerar...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring