Buell S1 Lightning - American BadAss
Har gått och köpt mig en ny leksak som det nu ska fixas lite med.
Info:
Amerikansk 1200 med ca 90hk i en nätt, kort och busig ram med streetfighter-anda. Inget lull-lull, bara åka som gäller. Finns inget bekvämt med hojen då den vibrerar som en jättedildo men går och låter ljuvligt.
Så vad ska göras?
Jo, först och främst så är det vissa bitar på hojen som inte klarar av lite bus (aka bakjhulsåka) utan att gå sönder. I mitt fall blev det aluminiumhållaren till mätarna och framlyktan som krånglar. Aluminiumet var lagat av förra ägaren med sprack efter några nedsläpp. Åkte till en duktig svetsare och fick den ordentligt lagad, men höll bara för ett par bus sen sprack den igen. Framlyktan är inte sönder, men är taskigt pillad med av förra ägaren. Taskig eldragning, sprucken reflektor och liknande.
Så jag bestämde mig för en ny framlykta av busigare stuk och en KOSO-mätare istället för orginalmätarna.
Komplett kolfiberkit (the real deal, inget plast look-a-like) är inne på klarlackering för att jag tyckte de var lite ojämnt lackerade/mattade.
Tanken har rekondats av proffs och kommer att lackförseglas snart.
Blir inget stort bygge det här, mest för att få lite ordning på det jag inte gillar och slutligen ha en helfräsch cykel.
Fler bilder kommer!
Bild på hur den såg ut innan jag rev ner
Har gått och köpt mig en ny leksak som det nu ska fixas lite med.
Info:
Amerikansk 1200 med ca 90hk i en nätt, kort och busig ram med streetfighter-anda. Inget lull-lull, bara åka som gäller. Finns inget bekvämt med hojen då den vibrerar som en jättedildo men går och låter ljuvligt.
Så vad ska göras?
Jo, först och främst så är det vissa bitar på hojen som inte klarar av lite bus (aka bakjhulsåka) utan att gå sönder. I mitt fall blev det aluminiumhållaren till mätarna och framlyktan som krånglar. Aluminiumet var lagat av förra ägaren med sprack efter några nedsläpp. Åkte till en duktig svetsare och fick den ordentligt lagad, men höll bara för ett par bus sen sprack den igen. Framlyktan är inte sönder, men är taskigt pillad med av förra ägaren. Taskig eldragning, sprucken reflektor och liknande.
Så jag bestämde mig för en ny framlykta av busigare stuk och en KOSO-mätare istället för orginalmätarna.
Komplett kolfiberkit (the real deal, inget plast look-a-like) är inne på klarlackering för att jag tyckte de var lite ojämnt lackerade/mattade.
Tanken har rekondats av proffs och kommer att lackförseglas snart.
Blir inget stort bygge det här, mest för att få lite ordning på det jag inte gillar och slutligen ha en helfräsch cykel.
Fler bilder kommer!
Bild på hur den såg ut innan jag rev ner
Last edited: