En S1:a med luftscoop a la 1125? Var hittade du bilden?
Tjänare!
Va ute å körde igår så gick remmen av... Jag kör en 1125CR -09. Någon som vet något bra billigt ställe att köpa ny från? Och, är den lätt att montera?
/Lemmel
FIck mitt APH monterat förra veckan. Passformen var tydligen inte den bästa den det gick till slut.
Lindade med svart avgasbandage och monterade bar end mirrors samt xenonlook på framlyktorna.
Nu väntar jag bara på mina miniblinkers och den nya korta hållaren till nummerplåten istället för den långa och hängande som finns monterad ifrån fabrik.
Dock inte supernöjd med min nya dämpare. Hyffsat bra ljud när man gasar men förvånandsvärt tyst när man glider, inget mörkt mullrande osv. Monterat tillsammans med K&N filter.
Vrid osv är bra, inga programmeringar gjorda.
Kan man göra något mer för att få mer mullrande, högre tumgång, ex: öppen luftburk eller liknande?
Tacksam för tips!!!
/ Max
http://www.americansportbike.com/shoponline/ccp0-prodshow/18025.html
Har inte bytt på min, men ser inte så svårt ut.
Tackar för tipset, hade faktiskt missat american sportbike
Att en rem bara håller 1000 mil... kasst... får väl sluta gasa så mycket
FIck mitt APH monterat förra veckan. Passformen var tydligen inte den bästa den det gick till slut.
Lindade med svart avgasbandage och monterade bar end mirrors samt xenonlook på framlyktorna.
Nu väntar jag bara på mina miniblinkers och den nya korta hållaren till nummerplåten istället för den långa och hängande som finns monterad ifrån fabrik.
Dock inte supernöjd med min nya dämpare. Hyffsat bra ljud när man gasar men förvånandsvärt tyst när man glider, inget mörkt mullrande osv. Monterat tillsammans med K&N filter.
Vrid osv är bra, inga programmeringar gjorda.
Kan man göra något mer för att få mer mullrande, högre tumgång, ex: öppen luftburk eller liknande?
Tacksam för tips!!!
/ Max
Tackar för tipset, hade faktiskt missat american sportbike
Att en rem bara håller 1000 mil... kasst... får väl sluta gasa så mycket
Det skall vara rätt bra "motstånd" i ljuddämparen annars tappar man vrid.
Skaffa k&n-filter och modda luftburken så lär det låta lite mer, iallafall på förarplats.
Finns färdiga "lock" att köpa som ersätter i princip hela luftburkens överdel, alternativt så tar man fram sågen och fixar själv.
Sök på xbforum eller liknande så finns där mycket info.
K&N har jag redan monterat.
Du menar den här typen av luftburkslösning?
http://twinmotorcycles.nl/webshop/a...ame=Air-Intake-System_for_all_Buell_XB_models
Enligt beskrivningen så kommer jag med största sannolikhet bli tvungen att mappa om ifall jag monterar öppen luftburk, vetifan om jag är sugen på att lägga massa pengar på det, väntar nog tiill nästa säsong isåfall.
Tack för tipset,
/ Max
Det skall vara rätt bra "motstånd" i ljuddämparen annars tappar man vrid.
Skaffa k&n-filter och modda luftburken så lär det låta lite mer, iallafall på förarplats.
Finns färdiga "lock" att köpa som ersätter i princip hela luftburkens överdel, alternativt så tar man fram sågen och fixar själv.
Sök på xbforum eller liknande så finns där mycket info.
K&N har jag redan monterat.
Du menar den här typen av luftburkslösning?
http://twinmotorcycles.nl/webshop/a...ame=Air-Intake-System_for_all_Buell_XB_models
Enligt beskrivningen så kommer jag med största sannolikhet bli tvungen att mappa om ifall jag monterar öppen luftburk, vetifan om jag är sugen på att lägga massa pengar på det, väntar nog tiill nästa säsong isåfall.
Tack för tipset,
/ Max
Eftersom att du har monterat en annan ljuddämpare, så är det att rekomendera att även mappa
Eftersom att du har monterat en annan ljuddämpare, så är det att rekomendera att även mappa
Har mappningen för dämparen inverkan på ljudet, är inte det mer för bränsle inställningarna osv?
Sett ur prestandaperspektiv så är jag inte missnöjd utan skulle vilja ha mer ljud när jag glider, inte som nu där jag enbart har bra nivå när jag gasar.
Har mappningen för dämparen inverkan på ljudet, är inte det mer för bränsle inställningarna osv?
Sett ur prestandaperspektiv så är jag inte missnöjd utan skulle vilja ha mer ljud när jag glider, inte som nu där jag enbart har bra nivå när jag gasar.
För det mesta när man monterar ett öppnare avgassystem så får motorn en lite magrare bränsleblandning, därför är det att rekomendera att även mappa, eftersom du inte tyckte att twins luftburks lösning var intressant just i år pga mapp tvånget.
Mappningen har som du skriver inte så mycket med ljudet att göra
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |