Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för tipsen!
Var och provkörde xb12an, och vilket monster! =]
Dämparen va bytt till en med extremt mkt klös i, inget rost va jag kunde se.
Ramen såg bra ut, va "crash-puckar" på den som installerats vid förra servicen.
Klockren hoj alltså! De va bara ett problem med den.. och det var att neutral-lampan inte fungerade
och säljaren har nu kollat upp det och tror att det antingen kan vara lampan i panelen (som såg fräsh ut när vi kollade på den) eller neutral switchen. Han sa att det senare skulle kosta ca 1000:- att fixa, men vill inte fixa det själv utan att han kan gå ned den pengen i pris istället....
Är rätt kass på meck-biten måste jag erkänna, vad gör neutral switchen, och är det dyrt att byta?
Vad tycker ni? Är det att köpa grisen i säcken eller kan jag lita på det han säger?
Jag vill ju inte att det ska va nå skit me växellådan å stå med en massa reparations-kostnader det första jag gör....
Liten risk att lådan skulle behöva rivas för att neutrallampan inte funkar.
Det troliga är att det endera är fel på givaren, lampan, eller den diod som på många modeller sitter i säkringshållaren.
Givaren sitter sitter bredvid utgående axeln på lådan. På vissa modeller måste kan ta bort remhjulet för att komma åt med verktyg att gänga ut givaren.
Inga av dessa komponenter är dyra.