Jag har ägt en Monster -96 och nästan ägt en Buell -02 och kan säga att Buellen blev avhängd både i toppfart och acc, dock har den en härlig motorgång med fint rupp på gasen. Drivremmar går av, lager skär och metallen oxiderar. Ska väl nämna att Buellen hade fabrikstrimkit dessutom.
Med Buellen kommer du in på HD träffar, tjejerna & småkillar kollar lika mycket på bägge.
Duccen har dessutom känsla..
( you all ya haters )
Fördel med Duccen: DucatiklubbenSvar: Låter inte så vættigt att lægga 60-70k på en hoj som man får rep då & då. Men vad ær nakdelen med Duccen?
Fördel med Duccen: Ducatiklubben
Nackdel: De vill få dig att dricka grappa (som är en sämre variant av finkel...)
Som sagts tidigare; provkör så att du får ett hum om vad DU tycker.
Vad gäller ev. problem på olika årsmodeller på Buell råder jag dig att läsa/skriva i denna tråd: http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118844 istället för att lyssna på italien-skadat folk, som i frustration över att de får tonvis med skit från den japsägande majoriteten, måste klaga över en annan (ännu mindre mainstream) hoj.
Flame on motherfuckers!
Tilläggas bör väl, innan nå'n ducatist blir helt till sig i trosorna, är att jag själv sneglade på en Monster innan jag köpte bullen. Tycker Monster är en klart ball hoj också. Men eftersom jag kör italienskt på fyra hjul kändes det som att utmana ödet i överkant att äga TVÅ fordon från samma land (med rykte om tveksam kvalitet).
Snarare utmanade du ödet deluxe genom att äga en Alfa och en Buell
Har ngn motortidning INTE lyckats köra av 5000,- remmen vid provkörning?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|