Bult i baksving till depåstöd.

SimonJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX-6R
Jag har idag ett depå stöd som ser ut som en u-profil. Dvs att man lägger den runt baksvingen. Tyvärr blir det märken i svingen om man inte är försiktig & man är ju lite finish bögig så att säga.... :D

Jag har sett att en del sätter i en bult i svingen & har stödet på den istället. Har ett gängat hål där jag kan dra i en bult men det jag undrar är om det skall vara nån speciell eller om jag bara ska ta en vanlig M6 el liknande??

En annan fråga är var jag kan få tag i ett ställ för detta sen?? Mitt kommer ju inte att passa om jag gör så här.

Kan ju modda om det men jag har ju inte tillgång till svets... :(

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Jag har fö rmig att gängan är lite speciell så du inte kan ta just en vanlig skruv att dra i.
Allt för att tjäna pengar på små plastprylar...

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
det är lite olika vilken hoj du har, men kolla med en mcfirma så blir det säkert bra.
Förutom att dom håller hojjen på depåstödet så skyddar dom svingen något om man skulle kana lite på asfalten av någon anledning.. mao ett bra köp.

Corben det är dock inga plastdetaljer.. :tummenupp

/KetogaN

SimonJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX-6R
Tack för alla snabba svar.

Såg att dom hade på Mitonga Racing. Allt ifrån M6 - M10 i diverse olika färger för 195:-

Tyvärr har jag ingen aning vilken strolek på bult jag ska ha på min ZX-6:a. Nån som har koll??

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
SimonJ skrev:

Såg att dom hade på Mitonga Racing. Allt ifrån M6 - M10 i diverse olika färger för 195:-

Tyvärr har jag ingen aning vilken strolek på bult jag ska ha på min ZX-6:a. Nån som har koll??

Kaworna har tyvärr special, special... Men, just Mitonga har bobbins som passar till Kawa. Den Långhårige [tm] var i ett svagt ögonblick vänlig nog att köpa åt mig hos Mitonga.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
SimonJ skrev:

Mitonga har koll! Köpte till Apstruts där för ett tag sen och det blev helrätt!

SimonJ

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX-6R
Självklart kan jag mäta själv men jag har tyvärr inte tillgång till hojen nu därav frågan...

Får se vad Mitonga säger då. Ska ha ett visir till min OGK hjälm därifrån så det vore ju bra att göra två flugor på smällen :)

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Som sagt så är det lite annorlunda mått på gängan till Kawa. Själv så löste jag det genom att ta en bult med ett snäpp mindre diameter och körde genomgående istället. Funkar lika bra!

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
kajlyl skrev:
kan ju tilllägga att det ofta är olika stöd beroende på om du andvänder bobbins eller inte..

Köper man på S-Racing får man med båda typer av armar att montera på.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln