Bult som gått av.Svetsa?

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
Husabürg, Scott
De två bästa sätten vid avdragna pinnskruvar är endera att svetsa dit en mutter eller att använda en sån här.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98847

Att handborra utan styrhylsa, svinpittar, gängtappar etc, brukar bara förvärra.

Sån sats har jag "lånat" från jobbet, skitbra stuffz, av märket Rigid fungerar i stort sett alltid om vi inte snacka M3'or och sånt smått skit :gnissla.
Grispittar är jävulens påfund helt kassa.

Lycka till, tillslut går det nog efter mycket :huvet.

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Ännu en runddragen, söndertrasad skruv!

Då var det min tur då... :mad:

Har en skruv som varit runddragen från när jag köpte hojen (en husaberg fe450) och har försökt:

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Och inget har fungerat, den verkar sitta så in i h-vete... Nu har tillochmed grispitten (skruvutdragaren) gått av.

Så vad återstår för alternativ? Förutom att svetsa på en mutter/skruv, jobbiga där är bara att hitta någon inom rullavstånd som vill ta sig ann jobbet.

Bifogar 2 bilder, på första är det den högra och på andra bilden syns den nya som ska in i hålet (bakom sitter ett oilscreenfilter).

Bifogat

• IMAG0476.jpg
    IMAG0476.jpg
    219.8 KB · Visningar: 213
  • IMAG0477.jpg
    IMAG0477.jpg
    187 KB · Visningar: 187

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Har en skruv som varit runddragen från när jag köpte hojen (en husaberg fe450) och har försökt:

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Och inget har fungerat, den verkar sitta så in i h-vete... Nu har tillochmed grispitten (skruvutdragaren) gått av.

Så vad återstår för alternativ? Förutom att svetsa på en mutter/skruv, jobbiga där är bara att hitta någon inom rullavstånd som vill ta sig ann jobbet.

Bifogar 2 bilder, på första är det den högra och på andra bilden syns den nya som ska in i hålet (bakom sitter ett oilscreenfilter).

Du är den 9867 ägaren av en Husaberg/KTM som gör det där misstaget. Original insex som sitter där är värdelös och ihop med klåpiga ägare som drar den med dubbla rekommenderade momentet går det åt helvete förr eller senare....

Mer våld! Borra ur runt grispitten och försök att få spänningarna att släppa. Sista utväg är svets eller att dela blocket då man inte kan köra vidare såhär. Screenen måste rengöras åtminstone vartannat oljebyte för att inte sättas igen då det resulterar i oljetrycksfall och generalras...

mask-i

Kallt kaffe är varmare än gott!
Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Några grussprättare!

Knacka på mindre hylsa
Mindre u-ring nyckel
Borra och slå i torx
Borra och dra i grispitt
Slipa ner med vinkelslip
Lösa med 5-56

Dra på med en fräsch rörtång!

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Det är löst! :yoparty:banana

Bilverkstan 500m bort lyckades slå lös den med en stor hammare och ett dorn:) Så nu är alla smådetaljer fixade och den är testkörd=)

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...