Bulten 110507

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
1z689wj.jpg

symhy8.jpg

11bu2jr.jpg
 
Last edited:

HooX

Ny medlem
Gick med
17 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Nikon
View attachment 335735
Grymt bra bilder :tummenupp Verkligen kul att ni står och fotar:banana

Tack Chrille, faen va suddig/kass den där bilden såg ut... Det hände något... :huvet

Eisbaer - Riktigt schysta foton!! :yoparty

Måste nog ta å ändra lite taktik för hur jag fotar nu :)
Får inte till det att komma sådär nära som du plåtar alla..

Den här é ju riktigt nice synd bara att allt inte va lika grått i bakgrunden som den är till vänster i bild..

http://www.firefish.se/stuff/bulten110507/_PER1339.jpg
 
Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Tack Chrille, faen va suddig/kass den där bilden såg ut... Det hände något... :huvet

Eisbaer - Riktigt schysta foton!! :yoparty

Måste nog ta å ändra lite taktik för hur jag fotar nu :)
Får inte till det att komma sådär nära som du plåtar alla..

Den här é ju riktigt nice synd bara att allt inte va lika grått i bakgrunden som den är till vänster i bild..

http://www.firefish.se/stuff/bulten110507/_PER1339.jpg

ever heard of cropping? :D går att få saker o ting att se jäkligt nära ut med lite beskärning, kamerorna idag producerar ju allt mellan 10-20megapixlar... lätt att blåsa upp saker då...

obs vill med detta inte påstå att folk är sämre fotografer än vad de är, men det går att fuska en del utan att tumma på kvalitén :D
 

HooX

Ny medlem
Gick med
17 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Nikon
ever heard of cropping? :D går att få saker o ting att se jäkligt nära ut med lite beskärning, kamerorna idag producerar ju allt mellan 10-20megapixlar... lätt att blåsa upp saker då...

obs vill med detta inte påstå att folk är sämre fotografer än vad de är, men det går att fuska en del utan att tumma på kvalitén :D

Han e grym på zoom och panorering :) även om han har croppat lite så har han ett helt annat tänk när han skapar sina pics på just den biten.. :tummenupp
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Han e grym på zoom och panorering :) även om han har croppat lite så har han ett helt annat tänk när han skapar sina pics på just den biten.. :tummenupp

som sagt. i dont give a f**k hur folk gör för att få sina bilder(ville bara poängtera att det går att få till bra bilder utan att ta dem direkt ur kameran). det är slutresultatet som räknas i vilket fall som helst.... och där har jag inget att invända emot :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Grymma bilder allihop! :tummenupp

Men ta för vana att även om det ser bra ut oredigerat så justera dem i PS iallafall, visst det tar tid men det ser proffsigare ut. Många av de bilder jag tog tidigare är oredigerade & ser piss ut ju mer man utvecklas. Men som sagt det är bara min åsikt.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Han e grym på zoom och panorering :) även om han har croppat lite så har han ett helt annat tänk när han skapar sina pics på just den biten.. :tummenupp

Vette fan men tack ändå :tummenupp. Som du säger så försöker jag komma närmare hojen för att slippa croppa. Det ger betydligt mer att spela med när man redigerar.

Och rent allmänt så är jag nog bättre på att redigera i PS än att fota. Det är därför mina bilder kanske ser lite roligare ut, för att jag slänger inte upp dem oredigerade. Men å andra sidan så orkar man inte redigera så många =)

Till Maddox

_PER1442.jpg


Grimma bilder som vanligt.

Bra jobbat.

/A

Tax :krama

Ja, inte mycket bilder från eisbaer men de som ploppar upp ser ju ut som reklamaffischer allihopa :tummenupp

Hmm, glömde faktiskt din bild =/

_PER0926.jpg


Tack Chrille, faen va suddig/kass den där bilden såg ut... Det hände något... :huvet

Eisbaer - Riktigt schysta foton!! :yoparty

Måste nog ta å ändra lite taktik för hur jag fotar nu :)
Får inte till det att komma sådär nära som du plåtar alla..

Den här é ju riktigt nice synd bara att allt inte va lika grått i bakgrunden som den är till vänster i bild..

http://www.firefish.se/stuff/bulten110507/_PER1339.jpg

Tack! Jag gillar dock att ha åkern med i bakgrunden i panoreringen, ger en skön bakgrund. Typ bilden nedan. Tycker fotokurvan där den svänger max är rätt värdelös med all jävla skit i bakgrunden.

1.jpg
 
Last edited:

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Bara för att överdriva lite... :D

Är det inte en liten buckla på främre avgaset?

2mqngja.jpg
 

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Ingarö, Stockholm
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Haha..Jag är inte tillräckligt nöjd för att lägga ut...kortfattat .:D
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Tack! Jag gillar dock att ha åkern med i bakgrunden i panoreringen, ger en skön bakgrund. Typ bilden nedan. Tycker fotokurvan där den svänger max är rätt värdelös med all jävla skit i bakgrunden.

Som åkern ser ut nu borde man kunna få riktigt homogen bakgrund om man ställer sig i ytterkant på kurvan och fotar inåt.
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Som åkern ser ut nu borde man kunna få riktigt homogen bakgrund om man ställer sig i ytterkant på kurvan och fotar inåt.

Mjä, dels blir det motljus plus att det blir inget vettigt skärpedjup.

Eller, jo, bakgrunden blir homogen, but thats it. =)
 

Madd0x

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR
Tack för bilden :Bugar

Vette fan men tack ändå :tummenupp. Som du säger så försöker jag komma närmare hojen för att slippa croppa. Det ger betydligt mer att spela med när man redigerar.

Och rent allmänt så är jag nog bättre på att redigera i PS än att fota. Det är därför mina bilder kanske ser lite roligare ut, för att jag slänger inte upp dem oredigerade. Men å andra sidan så orkar man inte redigera så många =)

Till Maddox

_PER1442.jpg




Tax :krama



Hmm, glömde faktiskt din bild =/

_PER0926.jpg




Tack! Jag gillar dock att ha åkern med i bakgrunden i panoreringen, ger en skön bakgrund. Typ bilden nedan. Tycker fotokurvan där den svänger max är rätt värdelös med all jävla skit i bakgrunden.

1.jpg
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top