Bulten 18/7

Geraner

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Huddinge
Hoj
tyvärr ingen allts
Hej igen,
Hade jätte roligt i föra veckan när jag var ute och fotade första gången. Så igår kväll var det dags igen och dra ut och fota häftiga motorcyklar. :)
Här är länken till alla bilder som togs 18/7.
/Geraner

2010-07-18_1352-SL.jpg


2010-07-18_1366-SL.jpg


2010-07-18_1329-SL.jpg


2010-07-18_1487-SL.jpg


2010-07-18_1549-SL.jpg


2010-07-18_1561-SL.jpg


2010-07-18_1565-SL.jpg
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Kul. Har sporthojarna flyttat till annan plats?

+1 för att du fick med en svankande tjej på bild.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Ser ju lovande ut .. gissar att du körde med bländarprio .. för ett stabilare resultat så är mitt tips att köra med slutarprio istället och känna på slutartiderna i förhållande till panoreringen. :)
 

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Ser ju lovande ut .. gissar att du körde med bländarprio .. för ett stabilare resultat så är mitt tips att köra med slutarprio istället och känna på slutartiderna i förhållande till panoreringen. :)

Precis vad jag tänkte. Slutartid på 1/60 kan va lite knepig att få till =) Fast blir ju jävligt najs om det går.
 

Geraner

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Huddinge
Hoj
tyvärr ingen allts
Stämmer det, körde med bländarprio på F 5.6
Tyvärr så ljuste solen rätt emot mig och det var redan hel del skugga från träden på vägen. Skulle nog ha åkt ut lite tidigare istället.
Fick höja ISO till ISO 400 för att få hyfsat bra bilder. Var själv förvånad hur bra vissa bilder blev, trots slutartid 1/60s. :)

Funderar på att köpa en teleobjektiv med VR istället. Inte bestämd mig än.
Tänkte prova åka ut på samma ställa imorgon bitti. Kanske det är mycket bättre ljus då. Rund 8-9 eller så. Det kommer ju alltid någon motorcykel förbi som fastar på bild! :D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Stämmer det, körde med bländarprio på F 5.6
Tyvärr så ljuste solen rätt emot mig och det var redan hel del skugga från träden på vägen. Skulle nog ha åkt ut lite tidigare istället.
Fick höja ISO till ISO 400 för att få hyfsat bra bilder. Var själv förvånad hur bra vissa bilder blev, trots slutartid 1/60s. :)

Funderar på att köpa en teleobjektiv med VR istället. Inte bestämd mig än.
Tänkte prova åka ut på samma ställa imorgon bitti. Kanske det är mycket bättre ljus då. Rund 8-9 eller så. Det kommer ju alltid någon motorcykel förbi som fastar på bild! :D


Lär dig att panorera istället för att skaffa VR. Visst om du kör mkt stillastående så är VR kanon.
 

Geraner

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Ort
Huddinge
Hoj
tyvärr ingen allts
Lär dig att panorera istället för att skaffa VR. Visst om du kör mkt stillastående så är VR kanon.

Det är första gången jag tar sådana bilder överhuvudtaget. Så jag är ganska förvånad hur bra dom blev. :va
Men hur säger man.... Övning ger färdighet!? :) Så det kan ju bara bli bättre.....
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top