Bump keying- lås upp alla lås på nolltid

samzon

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
åkersberga
Hoj
Triumph speed 4 +blue monster
fy fabian.nu börjas det med sånt skit igen så man inte kan vara säker på något.får bli gammalt hederligt kombinationslås nudå??:va
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Det är väl 1a april i holland oxå:tomten
Vilket trams!!!!!!!!!!!!!
 

Dominator-Rocks

Guest
Äsch ta bort tråden!! Det hänger inte bara hederliga människor här på SH eller vad tror ni? Om en en hojtjyv får syn på det här så kommer han ju inte ge sig förns han har fått tag i en såndär nyckel, men vet han inte om att det finns så .......
 
Last edited:

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
helt säker på att fungerar. det finns även en annan metod som låssmeder använder som går ungefär lika snabbt.
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Poke skrev:
2384114 Det är väl 1a april i holland oxå:tomten
Vilket trams!!!!!!!!!!!!!

Om det vore så väl. Finns fler filmer att beskåda på www.toool.nl. Bla där han visar hur man filar till en nyckel pisslätt (och jävligt "rough", det funkar ändå!)
 

Dominator-Rocks

Guest
xfader skrev:
2384168 Om det vore så väl. Finns fler filmer att beskåda på www.toool.nl. Bla där han visar hur man filar till en nyckel pisslätt (och jävligt "rough", det funkar ändå!)

Snälla kan inte någon ta och posta dessa länkar på nått OUTLAW/Underground forum också !! :dummer

Jag vill ha bort tråden i alla fall
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
hör ni vad en av snubbarna säger.. det är för lätt, det är inget kul.. shit. håll i hojarna
 

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös :-(
Dominator-Rocks skrev:
2384174 Snälla kan inte någon ta och posta dessa länkar på nått OUTLAW/Underground forum också !! :dummer

Jag vill ha bort tråden i alla fall
Det är bara att blunda så är tråden borta. Syns inte - finns inte. Lika effektivt som att radera tråden.

Du tror inta att outlaws vet om eller tar reda på sånt här oavsett?
 

Dominator-Rocks

Guest
Johan skrev:
2384189 Det är bara att blunda så är tråden borta. Syns inte - finns inte. Lika effektivt som att radera tråden.

Du tror inta att outlaws vet om eller tar reda på sånt här oavsett?

Då ber jag om ursäckt !
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Dominator-Rocks skrev:
2384141 Äsch ta bort tråden!! Det hänger inte bara hederliga människor här på SH eller vad tror ni? Om en en hojtjyv får syn på det här så kommer han ju inte ge sig förns han har fått tag i en såndär nyckel, men vet han inte om att det finns så .......

Om det nu vare så att detta var sant, alltså OM, så förstår väl även ett förskolebarn att det är bättre att alla får veta om problemet, även om någon småtjuv också får reda på det på köpet. Jag hade blivit vansinnig om min hoj blev stulen på något enkelt sätt som alla som hänger på flashback visste om men som inte talas om annars.

Blir nästan mer förbannad på de som vill hindra folk från att vidta åtgärder än att låsen skulle vara osäkra.

Men som någon annan sa, 1:a april-skämt finns väl överallt :).


Edit: såg i ett annat inlägg att du ångrade dig... skippa det här inlägget då :tummenupp
 
Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Satan, jag kollade just ut på hojen och tror ni inte att det satt en kille där och höll på att, tro det eller ej, bumpa upp mitt hjälmlås, sicken tur att jag hann ropa annars hade han säkert gått vidare och bumpat upp sadellåset, och vem vet, kanske rent utav toppboxen..

Och bara för att djävlas med trådstängartalibanen ovan, det går faktiskt att få igång tändningen på gamla japsoffroader med en sladd från + på batteriet till tutan. ( sant )

Tut tut:tungan
 

Dominator-Rocks

Guest
Sandstrom skrev:
2384207 Om det nu vare så att detta var sant, alltså OM, så förstår väl även ett förskolebarn att det är bättre att alla får veta om problemet, även om någon småtjuv också får reda på det på köpet. Jag hade blivit vansinnig om min hoj blev stulen på något enkelt sätt som alla som hänger på flashback visste om men som inte talas om annars.

Blir nästan mer förbannad på de som vill hindra folk från att vidta åtgärder än att låsen skulle vara osäkra.

Men som någon annan sa, 1:a april-skämt finns väl överallt :).


Edit: såg i ett annat inlägg att du ångrade dig... skippa det här inlägget då :tummenupp

Jag kan be dig om ursäckt också!

Inga problem!

Blir du mer ilksen på tjyvar som snor hojar på sätt (använder tekniker) som du inte har kunskap i, eller hur menar du?

Chronic skrev:
2384223 Satan, jag kollade just ut på hojen och tror ni inte att det satt en kille där och höll på att, tro det eller ej, bumpa upp mitt hjälmlås, sicken tur att jag hann ropa annars hade han säkert gått vidare och bumpat upp sadellåset, och vem vet, kanske rent utav toppboxen..

Och bara för att djävlas med trådstängartalibanen ovan, det går faktiskt att få igång tändningen på gamla japsoffroader med en sladd från + på batteriet till tutan. ( sant )

Tut tut:tungan

Det e´lungt 2 av mina 3 extra lås har runda nycklar!
 
Last edited:

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Chronic skrev:
2384223 Satan, jag kollade just ut på hojen och tror ni inte att det satt en kille där och höll på att, tro det eller ej, bumpa upp mitt hjälmlås, sicken tur att jag hann ropa annars hade han säkert gått vidare och bumpat upp sadellåset, och vem vet, kanske rent utav toppboxen..

Och bara för att djävlas med trådstängartalibanen ovan, det går faktiskt att få igång tändningen på gamla japsoffroader med en sladd från + på batteriet till tutan. ( sant )

Tut tut:tungan

Sen är det ju bara styrlåset kvar och det vet ju alla att mad lite extra motstyrning och nerläggsvinkel kan man få hojen att svänga vilket håll man vill - oavsett styrutslag så även styrlåset är ju ett slag i luften. :tomten

/H
 

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
GSXR 750
Om man tittar på Wikipedia verkar metoden vara känd som flera sagt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lockpicking


Dominator-Rocks skrev:
2384228 Jag kan be dig om ursäckt också!

Inga problem!
Blir du mer ilksen på tjyvar som snor hojar på sätt (använder tekniker) som du inte har kunskap i, eller hur menar du?
Det e´lungt 2 av mina 3 extra lås har runda nycklar!

Det är lugnt, är väl naturligt att försöka tysta ner liknande "nyheter" som en första åtgärd... men jag tror betydligt mer på att informera alla om ett problem så att var och en kan bedöma om de vill bry sig om det.

När jag nu ser att bump keys är omskrivet på Wikipedia som varje undom använder för att söka information på så kan vi nog inte åstadkomma mycket genom att "gömma".
 

SoX

#2752
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Gefle
Hoj
no
Dominator-Rocks skrev:
2384228 Jag kan be dig om ursäckt också!

Inga problem!

Blir du mer ilksen på tjyvar som snor hojar på sätt (använder tekniker) som du inte har kunskap i, eller hur menar du?



Det e´lungt 2 av mina 3 extra lås har runda nycklar!


Runda lås tar man upp med en BIC-penna!
BTW, så är bumpkeys inget nytt, funkar på samma princip som en dyrkpistol.
 

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha * X
Dominator-Rocks skrev:
2384228 Jag kan be dig om ursäckt också!

Inga problem!

Blir du mer ilksen på tjyvar som snor hojar på sätt (använder tekniker) som du inte har kunskap i, eller hur menar du?



Det e´lungt 2 av mina 3 extra lås har runda nycklar!
Jag kan förstå att du inte vill att fel människor ska lära sig tekninken.
Men det är nog viktigare att man får reda på deet så man kan förvara mcn på ett extra säkert sätt.
+ att om den försvinner ur garaget utan åverkan kanske inte ge sig på den ende med nyckel....
Ställ mc:n bakom bilen i garaget, så har vi iallafall gett dem lite och bita i utan att det hörs.
Annars börjar nog fler och fler tänka på larm hemma efter detta.
Även på hojjen.
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Ähhh ... vilket skitsnack. Klart det är ett aprilskämt :pannkyss lite försenat men ändå ...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top