Xo
Sitter fint
Inget lås är säkert, men man vill att det skall ta tid.. en tid som ökar chansen att buset upptäcks och angrips (minst pekas finger på). Kombinationen med flera typers lås (och oattraktiv gammelhoj) kanske fungerar bäst
På min gamla japsoffroadare va det bara att dra ur en röd sladd som gick från tändningen, den satt helt öppetChronic skrev:2384223Satan, jag kollade just ut på hojen och tror ni inte att det satt en kille där och höll på att, tro det eller ej, bumpa upp mitt hjälmlås, sicken tur att jag hann ropa annars hade han säkert gått vidare och bumpat upp sadellåset, och vem vet, kanske rent utav toppboxen..
Och bara för att djävlas med trådstängartalibanen ovan, det går faktiskt att få igång tändningen på gamla japsoffroader med en sladd från + på batteriet till tutan. ( sant )
Tut tut
HanneZ skrev:2384362På min gamla japsoffroadare va det bara att dra ur en röd sladd som gick från tändningen, den satt helt öppet
Xo skrev:2384346Inget lås är säkert, men man vill att det skall ta tid.. en tid som ökar chansen att buset upptäcks och angrips (minst pekas finger på). Kombinationen med flera typers lås (och oattraktiv gammelhoj) kanske fungerar bäst
freddexwing skrev:2384356Var precis hos låssmeden och passade på att fråga.
Jodå, det funkar det har man vetat i 15 år och det är typ en handfull inbrott varje år som sker på detta viset. På ett valinligt ASSA lås tar det kanske en halvtimme-timme för den som är duktig och på billiga skräplås typ på direkten.
9-tillhållarlås kan man inte öppna på det viset.
/Fredde
HanneZ skrev:2384362På min gamla japsoffroadare va det bara att dra ur en röd sladd som gick från tändningen, den satt helt öppet
freddexwing skrev:2384356Var precis hos låssmeden och passade på att fråga.
Jodå, det funkar det har man vetat i 15 år och det är typ en handfull inbrott varje år som sker på detta viset. På ett valinligt ASSA lås tar det kanske en halvtimme-timme för den som är duktig och på billiga skräplås typ på direkten.
9-tillhållarlås kan man inte öppna på det viset.
/Fredde
Homo skrev:2384435kollade på wikipedia.. är inte vanliga assa-lås just den typen av lås som är enklast att få upp med såkallat bumping?
Homo skrev:2384512tänk om han bluffade dej bara för att du skulle köpa nya lås , o så kanske dom inte ens är ett dugg säkra. hur mycket fick du betala?
Bengan skrev:2384520En vidare fundering är ju hur sjutton låstillverkarna tänker när de väljer att inte skydda sig mot metoden(trots att den känts till i flera decennium) eftersom den inte är så välanvänd, hur man nu kan veta det. Skrämmande att den inte lämnar några större spår som t.ex. dyrkning gör och att spåren kan försvinna med normalt bruk.
/Bengt
freddexwing skrev:2384541
Enl låspelle så tar ett koben bara 2,5 sekunder oavsett lås...
/fredde
Man går och hämtar sitt koben och offrar 2,5 sec på sin dörr. Sen ringer man FB.Bengan skrev:2384555Absolut, men ett koben lämnar en förstörd dörr efter sig, hur ska du påvisa att det har skett ett inbrott om inte dörren är uppbruten eller tom låst när du kommer hem och hittar ett tomt tv-bord?
/Bengt
freddexwing skrev:2384541
Enl låspelle så tar ett koben bara 2,5 sekunder oavsett lås...
/fredde
Bengan skrev:2384555Absolut, men ett koben lämnar en förstörd dörr efter sig, hur ska du påvisa att det har skett ett inbrott om inte dörren är uppbruten eller tom låst när du kommer hem och hittar ett tomt tv-bord?
/Bengt
Dominator-Rocks skrev:2384174Snälla kan inte någon ta och posta dessa länkar på nått OUTLAW/Underground forum också !!
Jag vill ha bort tråden i alla fall
Unidoc skrev:2384643Det finns redan: http://www.flashback.info/showthread.php?t=357337
Dom är betyyyyydligt svårare att komma åt.freddexwing skrev:2384411Men andra ord ingen större skillnad mot en nyare r1...
/Fredde
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |