Biltmore
Blood Group: Red
Jag ska prova att gå på banken med en gasmask från 1:a världskriget......
Jo, och det leder till en massa andra bortförklaringar istället för att dom säger "kan du jobba utan att täcka ansiktet så får du jobbet"
Om arbetsgivarna skulle våga säga det rakt ut kanske några skulle kunna tänka sig att jobba utan slöja, dom som inte skulle kunna tänka sig det skulle IAF få veta att dom minsann inte alls är dåliga på något sätt, dom dög ju för tjänsten, det var bara det att på just den tjänsten kunde inte arbetsgivaren och dess kunder tänka sig en person med slöja.
Jag vill gärna se ansiktet på folk jag ska interagera med, speciellt om det dessutom finns en större eller mindre språkbarriär så att det är risk för missuppfattningar, det underlättar.
Många äldre skulle lämmna vagnen med varor om spökplumpens syster satt i kassan på ICA, frågan är om man kan kräva av en ICA handlare att han ska anställa någon som får kunderna att välja konsum istället.
Är man kraftigt tatuerad och/eller piercad i ansiktet kanske man inte heller får jobbet i kassan på ICA...
Jag tycker faktiskt att arbetsgivaren ska ha rätten att välja.
Nu är du nog lite förvirrad.
Har ett minne av ett det var anmälan mot nån McDonk när en muslimsk tjej fick veta att hennes klädsel inte var OK för jobbet, men med "korrekt" klädsel fick hon jobbet. Tror det var att hon vägrade bära kortärmat för att hon inte ville visa underarmarna.
Samma sak i Mölndal när det gällde nåt vårdjobb där långärmat är förbjudet av hygienskäl. Kregnkt och anmälan diräkckt!
Undrar om jag inte skall anmäla alla bensinstationer som har satt upp lapp om att man inte får tanka om man inte tar av sig hjälmen....
Har utomlands jobbat med förbud mot jeans, kortbyxor, t-shirt, sporttröja med krage, skjorta utan slips, träskor, sportskor, sandaler, långt hår, kort hår, tala annat än landets språk, svordomar, prata politik, kritisera kristendomen, snacka skit om värdlandet, ha dyrare bil än Volvo m.m. utan att bli kränkt.
Nej men visst ser du poängen?Är hjälmbeklädda rånare/smitare ett reellt problem för mackarna?
Är niqab/burkabeklädda rånare ett reellt problem?
Allt är relativt.
Är det någon som hävdar att något dessa länder har fungerande demokrati, yttrandefrihet och religionsfrihet samt en stark förkärlek till begreppet "mänskliga rättigheter"?
Nej men visst ser du poängen?
Nej men visst ser du poängen?
Har man betyg och erfarenhet och fortfarande inte fattar hur korkad religionen är har man stora bekymmer i hjärnan.Alltså hur menar du ,kan du förklara hur du tänker ,om personen bakom burkan har betyg å erfarenhet hur kan du då neka henne ?
Klart man måste anpassa sig till lokala regler om man vill ha jobb.
Har utomlands jobbat med förbud mot jeans, kortbyxor, t-shirt, sporttröja med krage, skjorta utan slips, träskor, sportskor, sandaler, långt hår, kort hår, tala annat än landets språk, svordomar....
Som arbetsgivare borde man ha rättigheten att sätta de krav man själv vill
Att någon anmält någon för diskriminering är inte detsamma som att någon gjort sig skyldig till diskriminering.
.
Bara att bli anmäld för en sådan sak är ju kanske inte helt behagligt
Det anmäls rätt mycket till höger och vänster för allt möjligt och omöjligt. Det viktiga är att tramsanmälningar hamnar i papperskorgen där de hör hemma.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|