Burna sakta rullandes...

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Hoj
*
Abloy skrev:
någon i 040-området som ser en fet rökpelare?
Det luktar ju faktiskt lite bränt. njaaa eller så var det bara jag som fes..men ingen rök syns än i alla fall=(

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
SÅDÄR JA! Vaffan, inte några FETING-rullare, men ett par meter, sen tappade jag ballansen typ...

Ville bara testa ett par gånger, det var ruggigt grov asfalt, så det käkade så in i... Bilden jag bifogar är typ 0.5m in på rullanden, sen fortsatte jag ett par meter, men började glida in i trottoarkanten

Bild kommer snart, en kass... Ryker ju knappt =\

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Yeah!!!!! Fyfan Vad Fett!!!!11 I L33t!!! :D
Sket i fötterna på fotpinnarna, ville hålla lite ballans med fötterna ;)

Bifogat

• rolling.JPG
    rolling.JPG
    37.2 KB · Visningar: 402

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
om du inte redan har lärt dig...
se till att ha uppvärmda däck. jag sitter gärna på tanken för att få mer tyngd på framdäcket å så har jag inbillat mig att det ser häftigt ut så

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Luta dig framåt allt du kan, bromsa med frambromsen lagom, dra in kopplingen och gasa friskt och dumpa. Om du har klistriga däck som tex rennsport är det rätt svårt. När jag körde på 1.9 kilo bak var det nästan omöjligt att få bakdäcket att släppa utan att framdäcket låste sig (snackar ju rullande burnisar nu där man inte startar stillastående) Med 2.1 kilo bak var det lätt att få loss däcket i spinn utan att låsa framhjulet.
Bytte till tillfälligt däck förut, Pirelli Dragon GTS. Det släppte bara man körde på trean och satt ner med konstant gas och bromsade med frambromsen, helt sjukt. Men släppte nästan aldrig vid knäskrap.
Tror jag lyckades få det i spinn när jag körde på fyran i 180 på motorvägen när jag skulle testa, gränsen med rennsport var ca 150-160, sedan orkade inte motorn dra loss det.
Det är barnsligt kul att elda bakdäck!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...