Busåkning..

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
450 fyrsmäll
När jag läser en del trådar på de här forumet blir jag lite fundersam.
T ex. killen som försöker blåsa snuten med sin hoj blir "slaktad" för sitt försök av folket här inne. Ett annat ex. en filmsnutt där en mc-förare buskör inne i stan bland trafikanter osv, de blir "slaktat".
Vart buskör ni folk?? På inhängnat område?
Jag buskör när jag får lust sen spelar de ingen roll vart de är. O missförstå mig rätt jag överväger för o nackdelar först, drar inte till me slangåka utanför en skola osv..
Ghostrider e ju acepterad av dem flesta?!
Eller är det så att ni som buskör i tid o otid inte orkar svara på /försvara dessa smågalna/helgalna buskörningar?

För mig är det "på gränsen" körningen som gör mc-åkandet underbart!
O jag vet att man utsätter sina medtraffikanter för fara men ska man alltid hålla hastighetsgränsen, aldrig slanga eller aldrig göra stoppies? Vart e tjusningen då??

De här kan man tänka på i de oändliga. Skulle vara roligt o höra era åsikter!

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Visst kör jag för fort, wheelar och gör stoppies. Annars kunde jag ju lika gärna åka Virago 535 med fransar och solbrillor :eek:

Sen jag körde av med hojen i drygt 200km/h förra året så har jag dock börjat tänka mig för lite mer. Visst kör jag fortfarande för fort för det mesta, men nuförtiden har jag börjat slå av på gasen när det börjar gå FÖR fort. Det gjorde jag inte förr....

Kör sansat vid skolor/bostadsområden och inne i stan, men ute på landsvägen så ligger jag sällan under 120 på 90 väg. Hur kul är en sporthoj i 90km/h? Känns som att åka EU-moppe.

Brukar inte orka försvara dom som blir utskällda för sin vårdslösa körning, tror att det är väldigt många här som har dubbelmoral. Kör fort själva, men är snabba på att klaga på alla andra som gör det.

Härmed inte sagt att jag försvarar alla som kör som svin. Finns mer/mindre lämpliga tillfällen att gasa :fakta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
GO GO Dubbelmoral... lol. Inget man kan göra nått åt. Alla har dubbelmoral. Dock visar vissa det inte här. :p

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
det bästa med all "dubbelmoral" är att du i ena tråden kan sänka nån sucker för att han wheelade genom hela sveavägen i Stockholm, för att sen skryta över hur fort han körde till Uppsala.

Det är lika bra vi slutar tvärt med all form av moralsnack här.
Vi loggar ju trots in på en sajt som heter sporthoj.com.
tror inte att jag nånsin har registrerat mig på en sajt som heter skinnväst.se lr crusacustom.com.
-Har ni?!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag ser en klar skillnad på att wheela på Sveavägen och att köra fort till Uppsala. Har jag dubbelmoral då? Eller är jag bara klarsynt?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Raggarn skrev:
tror inte att jag nånsin har registrerat mig på en sajt som heter skinnväst.se lr crusacustom.com.
-Har ni?!

Så om man är medlem här, ska man inte ha någon moral? :confused: . Om man skriver om dumheterna man gjort, får man tåla en smäll eller två, annars kan man hålla käften. :fakta (Vill man ha tröst om man gjort något dumt, får man gå till sin mamma...)

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Folk som håller fartgränserna håller till på bike.se

...eller borde hålla till där iaf :slicka

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Jag kör ofta som en tokfrans, dock behöver man ju inte skryta så tangentbordsfingrarna blöder, eller inte skryta, men babbla om det så jävla mycket att alla tycker man är totalt dum i huvudet, typ bmwjohan eller vad han nu heter...

Ofta när man står och snackar med folk som INTE kör hpj så håller man ju med dem, de har ju rätt i att det är onödigt ibland när man wheelar på diverse onödiga områden, samtidigt blir det jävligt svårt att hålla sig när man väl sitter ner på sadeln, fast ibland har det ju hänt att man tänkt efter.. Varför gjorde jag sådär egentligen? det var ju ett jävligt dåligt tillfälle...

MEN... Så är livet, man tar alltid risker, kör man hoj kan man dö & döda andra, sysslar man med kampsporter kan amn dö & döda andra, kör man bil (Vilket väldigt många gör) kan man dö & döda andra....

Varför brydde jag mig ens om detta inlägg? Jag skiter i hur nu kör, bara ni inte skadar mig eller mina nära och kära, och blir det ni eller någon annan som stryker med kommer jag givetvis att tycka att det var tråkigt och ägna er en tanke, men mycket mer blir det sällan när man intee känner personen i fråga..

100%iga idiotkörningar föraktar man....

90%iga kan man ta ibland...

Ja, jag är ju motorcyklist, så jag är ju i gund och botten dum i huvudet....

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Mattias skrev:
Jag ser en klar skillnad på att wheela på Sveavägen och att köra fort till Uppsala. Har jag dubbelmoral då? Eller är jag bara klarsynt?

Du menar att när man wheelar på Sveavägen är det massa folk som tittar, ler och tycker det är roligt med skojiga hojåkare som visar upp sig i stan och när man åker till Uppsala är det bara en massa sura bilister som ser?

Då är vi överens.

Mer wheelande i stan! :rock :rock

:crash

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Trampcykel.
Advance4Stroke skrev:
Ofta när man står och snackar med folk som INTE kör hpj så håller man ju med dem, de har ju rätt i att det är onödigt ibland när man wheelar på diverse onödiga områden, samtidigt blir det jävligt svårt att hålla sig när man väl sitter ner på sadeln, fast ibland har det ju hänt att man tänkt efter.. Varför gjorde jag sådär egentligen? det var ju ett jävligt dåligt tillfälle...

Har hänt att jag kört på bakhjulet på ställen där det inte passar sig, att man börjat på ett ställe och en stund senare kommer förbi ett dagis tex. Men då brukar jag tänka efteråt: "Fy fan vad dumt att jag wheelade där... Vad fan tänkte jag på?" Och gör det inte igen... Man lär sig av sina misstag. Därför ska man vara försiktig med att kritisera utan att känna till mera om personen/händelsen i fråga... Men om en person kom till mig och sade att han/hon wheelade ofta utanför tex. ett dagis utan att ägna en tanke åt det, då skulle jag nog påpeka det och undra hur det står till egentligen...

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Raggarn skrev:
Dröm vidare.. :rolleyes:
Det var ett jävla tjat om dubbelmoral så fort någon får kritik för att ha lagt ut en korkad tråd! Verklig dubbelmoral hittar vi i trådar som handlar om polisens insatser i trafiken.

Till ämnet:
I Uppsala gör vi (de vettiga iaf) så att vi kör på en go-cartbana på måndagarna och fort rakt fram på ett flygfält på torsdagarna. Man behöver inte alltid köra lagligt för att köra säkert.
Självbehärskning och noggrann riskbedömning är viktigare.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sege skrev:
Du menar att när man wheelar på Sveavägen är det massa folk som tittar, ler och tycker det är roligt med skojiga hojåkare som visar upp sig i stan och när man åker till Uppsala är det bara en massa sura bilister som ser?

Då är vi överens.

Mer wheelande i stan! :rock :rock

:crash
GO SEGE GO :rock :rock

Edit: fan, du måste komma ner och lära mig :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...