Busåkning..

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
...Till ämnet: I Uppsala gör vi (de vettiga iaf) så att vi kör på en go-cartbana på måndagarna och fort rakt fram på ett flygfält på torsdagarna. Man behöver inte alltid köra lagligt för att köra säkert. ...
Fy fan vad du ljuger, Ugluk. Vi vet nog att du håller på och rejsar mellan rödljusen och därigenom sätter dina med-medborgares liv och säkerhet på spel :mad:

:hej
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
Fy fan vad du ljuger, Ugluk. Vi vet nog att du håller på och rejsar mellan rödljusen och därigenom sätter dina med-medborgares liv och säkerhet på spel :mad:

:hej
*host*Skvallerbytta! :rodnar :D
 

gringo

polkarettski
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Lägergatan
Hoj
450 fyrsmäll
Ugluk skrev:
Självbehärskning och noggrann riskbedömning är viktigare.

stämmer bra tycker jag!
men alla har inte tillgång till flygrakor o go-cart banor....men de skulle snarae bli lag för staten att uppföra busbanor :crash :rock
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
gringo skrev:
stämmer bra tycker jag!
men alla har inte tillgång till flygrakor o go-cart banor....men de skulle snarae bli lag för staten att uppföra busbanor :crash :rock
Någon lag lär vi inte få se om det, men gör en insats för den goda saken!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=25420

Edit: Gringo, det är bara lömskt förtal av Bingo. Ingen substans alls. Ett rent påhopp. Personangrepp nästan.. :crash
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ugluk skrev:
Någon lag lär vi inte få se om det, men gör en insats för den goda saken!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=25420

Edit: Gringo, det är bara lömskt förtal av Bingo. Ingen substans alls. Ett rent påhopp. Personangrepp nästan.. :crash

*host* satte nästan filen i halsen där :D

Dubbelmoral i all ära, eller är det så enkelt att man gör en bedömning av situationen och dömmer efter det?
Problemet med ett internetforum är att det är väldigt svårt att beskriva omständígheterna kring en situation. Blir väldigt lätt missförstånd. Sen har kanske vissa en benägenhet att dömma fortare än andra och verkligen måste visa det hela tiden...
Därav anledningen till att man ska vara försiktig med att lägga ut trådar där man beskriver hur duktig man varit på slangen på tex Sveavägen...

Tillhör nog själv skaran som utmanar gränserna lite för mycket MEN jag anser SJÄLV att jag har hyffsad kontroll på omgivningen.
Finns garanterat en uppsjö av folk som inte håller med där :rolleyes:
Tyvärr är det en förutsättning för att jag ska fortsätta med denna underbara hobby. Kör jag lagligt eller där i närheten, säg inom gränsen för att torska kortet, så tycker jag att det är toktråkigt och sitter hellre hemma och petar navelludd. Sorgligt men sant.
Hoj ska framföras fort och lekfullt.
Så där, nu fick ni chansen att såga mig vid fotknölarna.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Jag kör som f*n ibland men jag försöker göra det när det inte är fara för andra och oftast där ljudnivån inte spelar så stor roll. Antagligen åldern som gör´t. Tur att man inte hade snabb knarr vid för 20 år sen!
Men jag accepterar inte GR, Getaway 08 med mer. Jag tycker att en filmsnutt med wheelande etc kan vara kul om det är i rätt omgivning men GR, Getaway med mer är helt förkastligt. Snubbar som förskönar _så_ ansvarslöst körande skulle ha på skallen! Svensson har ju som bekant en förmåga att dra alla över en kam och därmed riskerar du och jag att få f*n för att nån dumjä*la GR förskönar 300+ km/h bland_andra_trafikanter. Som ni vet har vi ju haft en och annan högfarts dödsolycka (åtminstone nån med utomstående dödade) i somras. Dessa olyckor har (givetvis) resulterat i svarta rubriker med mer.

Och en sak till som jag har svårt att förstå:
Stuntuppvisningar i T-shirt etc. Ex vis lirar´n (tror han kallas "Sune") som körde på Bike Weekend i Västerås i somras. Snubben var duktig och körde säkert med marginaler men borde köra iklädd komplett utrustning. I publiken fanns en och annan som var för ung för att åka knarr (förutom bakpå). Flertalet av dessa var antagligen lokala moppeåkare. Vilka signaler sänder en stuntare utan skyddsutrustning ut? Och vilka signaler hade han sänt ut om han kört med komplett "lekdräkt" och avslutat med ett kort tal om vikten av rätt skyddsutrustning vid all MC-åkning?
Nu säger väl förstås nån att "Ungarna har ju hjärna att tänka själva blablabla" etc. Ja, de flesta har säkert det men häromdagen såg vi en video länkad här på SH om snubbar som gick på öronen i samband med stuntning iklädda jeans och liknande "skyddsutrustning". Tänk om de i yngre dar fått sig itutat av "de duktig förarna" att man ska ha riktiga paltor? Kanske hade varit några färre som fått dyra skador. Skador som påverkar dina och mina premier, skador som orsakar svarta rubriker med mer.
Denna punkten var lite OT men....

Och det där med go-cartbana i Uppsala månkvällar lät ju intressant till nästa säsong! Inte alltför långt härifrån! Kan man vara med om man åker gatknarr eller är det endast motard som ryms? Dvs blir en fullstor gatknarr klantig?
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Re: Re: Busåkning..

Robban_C skrev:
Jag kör som f*n ibland men jag försöker göra det när det inte är fara för andra och oftast där ljudnivån inte spelar så stor roll. Antagligen åldern som gör´t. Tur att man inte hade snabb knarr vid för 20 år sen!
Men jag accepterar inte GR, Getaway 08 med mer. Jag tycker att en filmsnutt med wheelande etc kan vara kul om det är i rätt omgivning men GR, Getaway med mer är helt förkastligt. Snubbar som förskönar _så_ ansvarslöst körande skulle ha på skallen! Svensson har ju som bekant en förmåga att dra alla över en kam och därmed riskerar du och jag att få f*n för att nån dumjä*la GR förskönar 300+ km/h bland_andra_trafikanter. Som ni vet har vi ju haft en och annan högfarts dödsolycka (åtminstone nån med utomstående dödade) i somras. Dessa olyckor har (givetvis) resulterat i svarta rubriker med mer.

Och en sak till som jag har svårt att förstå:
Stuntuppvisningar i T-shirt etc. Ex vis lirar´n (tror han kallas "Sune") som körde på Bike Weekend i Västerås i somras. Snubben var duktig och körde säkert med marginaler men borde köra iklädd komplett utrustning. I publiken fanns en och annan som var för ung för att åka knarr (förutom bakpå). Flertalet av dessa var antagligen lokala moppeåkare. Vilka signaler sänder en stuntare utan skyddsutrustning ut? Och vilka signaler hade han sänt ut om han kört med komplett "lekdräkt" och avslutat med ett kort tal om vikten av rätt skyddsutrustning vid all MC-åkning?
Nu säger väl förstås nån att "Ungarna har ju hjärna att tänka själva blablabla" etc. Ja, de flesta har säkert det men häromdagen såg vi en video länkad här på SH om snubbar som gick på öronen i samband med stuntning iklädda jeans och liknande "skyddsutrustning". Tänk om de i yngre dar fått sig itutat av "de duktig förarna" att man ska ha riktiga paltor? Kanske hade varit några färre som fått dyra skador. Skador som påverkar dina och mina premier, skador som orsakar svarta rubriker med mer.
Denna punkten var lite OT men....

Och det där med go-cartbana i Uppsala månkvällar lät ju intressant till nästa säsong! Inte alltför långt härifrån! Kan man vara med om man åker gatknarr eller är det endast motard som ryms? Dvs blir en fullstor gatknarr klantig?

Vi har numer 4 grupper på Rörken som vår gokartbana heter.

Blå grupp för nybörjare, de får köra efter instruktörer som visar spårval etc
Orange grupp för de som börjat få upp farten eller som gillar att ta det lite lugnare, omkörning endast på rakan.
Grön grupp är fri för gatreggade hojjar, mestadels sporthojar.
Rosa grupp för motarder.

Riktigt roligt och jobbigt, det svänger hela tiden!!!
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Vill tillägga att Rörkenkörning är öppen för alla som hinner dit i tid och har trafikförsäkring på hojen. Utsocknes folko icke SMC-medlemmar får pynta en hundring. Start nästa säsong 1:a måndagen i maj. Sök på rörken så får du lite info om vad det handlar om.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Nah, det som är irriterande är en del som inte kan ta konsekvenserna av sina "gärningar". Kör för fort. Kör ifrån polisen. Torska. Ta det som en man (kvinna). Kom inte här och gnäll över snuttjevllarna som är dumma i huvudet.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
äsch, man tar ju en risk, åker man dit så är det inte mycket att gnälla om egentligen.
Klarar man inte att ta straffet bör man väl inet utföra gärningen heller.
Sen att man kan tycka att vissa lagar är fåniga ändrar ju ingenting.
Jag tycker tex att man gott kan köra 120 på en 90 väg, men gör jag det så tar jag risken själv.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Äsh... vem bryr sig igentligen :D
Jag blir mer impad av någon som slangar än nån som håller hastighetsgränsne i alla avseenden.

Stunta på kör för fort, men var medveten om konsekvenser
Det gör ont att krascha :hej
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
Nu äntligen är första hojen inköpt... Det blev en ZR7S, blå till färgen... Ingen direkt gatracer men kändes som om den skulle passa mig perfekt till en början... Men inte förräns nu föstår jag vad ni snackar om... Skrev i ett tidigare inlägg nånstans här på sporthoj att: Köra snabbt var inget för mig, får ingen kick av det...
Tar tillbaks det... Försiktig som man var vid provkörningen, (eftersom man ännu inte har A-kort) så drog jag bara på "litegrann"... Tittade på mätaren och tyckte väl att det här går ju inte så fort, mätaren stog väl vid "kl 10"... Såg inga siffror på mätaren slog bara en snabb blick... Men till min kära förvåning när jag stannade hojen och tittade på mätaren så visar det sig att där mätaren pekat när jag kört var vid 130 strecket... Ouups...
Ojdå... Hajar grejen...
Syns i sommar (med övningskörningsskylt)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag tycker det är fördjävligt med folk som busar på platser där det egentligen inte skall busas. Läs: skola, samhällen osv.
Att köra FÖR fort är inte heller någon höjdare

Tro det eller ej, men vissa skaffar inte hoj för att få köra skiten ur den..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top