Chronic skrev:Folk som håller fartgränserna håller till på bike.se
...eller borde hålla till där iaf
Jag håller till på bådaställena men jag kör oftast för fort!
Chronic skrev:Folk som håller fartgränserna håller till på bike.se
...eller borde hålla till där iaf
Fy fan vad du ljuger, Ugluk. Vi vet nog att du håller på och rejsar mellan rödljusen och därigenom sätter dina med-medborgares liv och säkerhet på spelUgluk skrev:...Till ämnet: I Uppsala gör vi (de vettiga iaf) så att vi kör på en go-cartbana på måndagarna och fort rakt fram på ett flygfält på torsdagarna. Man behöver inte alltid köra lagligt för att köra säkert. ...
*host*Skvallerbytta!Bingo skrev:Fy fan vad du ljuger, Ugluk. Vi vet nog att du håller på och rejsar mellan rödljusen och därigenom sätter dina med-medborgares liv och säkerhet på spel
Ugluk skrev:Självbehärskning och noggrann riskbedömning är viktigare.
Ugluk skrev:*host*Skvallerbytta!
Någon lag lär vi inte få se om det, men gör en insats för den goda saken!gringo skrev:stämmer bra tycker jag!
men alla har inte tillgång till flygrakor o go-cart banor....men de skulle snarae bli lag för staten att uppföra busbanor
Ugluk skrev:Någon lag lär vi inte få se om det, men gör en insats för den goda saken!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=25420
Edit: Gringo, det är bara lömskt förtal av Bingo. Ingen substans alls. Ett rent påhopp. Personangrepp nästan..
Robban_C skrev:Jag kör som f*n ibland men jag försöker göra det när det inte är fara för andra och oftast där ljudnivån inte spelar så stor roll. Antagligen åldern som gör´t. Tur att man inte hade snabb knarr vid för 20 år sen!
Men jag accepterar inte GR, Getaway 08 med mer. Jag tycker att en filmsnutt med wheelande etc kan vara kul om det är i rätt omgivning men GR, Getaway med mer är helt förkastligt. Snubbar som förskönar _så_ ansvarslöst körande skulle ha på skallen! Svensson har ju som bekant en förmåga att dra alla över en kam och därmed riskerar du och jag att få f*n för att nån dumjä*la GR förskönar 300+ km/h bland_andra_trafikanter. Som ni vet har vi ju haft en och annan högfarts dödsolycka (åtminstone nån med utomstående dödade) i somras. Dessa olyckor har (givetvis) resulterat i svarta rubriker med mer.
Och en sak till som jag har svårt att förstå:
Stuntuppvisningar i T-shirt etc. Ex vis lirar´n (tror han kallas "Sune") som körde på Bike Weekend i Västerås i somras. Snubben var duktig och körde säkert med marginaler men borde köra iklädd komplett utrustning. I publiken fanns en och annan som var för ung för att åka knarr (förutom bakpå). Flertalet av dessa var antagligen lokala moppeåkare. Vilka signaler sänder en stuntare utan skyddsutrustning ut? Och vilka signaler hade han sänt ut om han kört med komplett "lekdräkt" och avslutat med ett kort tal om vikten av rätt skyddsutrustning vid all MC-åkning?
Nu säger väl förstås nån att "Ungarna har ju hjärna att tänka själva blablabla" etc. Ja, de flesta har säkert det men häromdagen såg vi en video länkad här på SH om snubbar som gick på öronen i samband med stuntning iklädda jeans och liknande "skyddsutrustning". Tänk om de i yngre dar fått sig itutat av "de duktig förarna" att man ska ha riktiga paltor? Kanske hade varit några färre som fått dyra skador. Skador som påverkar dina och mina premier, skador som orsakar svarta rubriker med mer.
Denna punkten var lite OT men....
Och det där med go-cartbana i Uppsala månkvällar lät ju intressant till nästa säsong! Inte alltför långt härifrån! Kan man vara med om man åker gatknarr eller är det endast motard som ryms? Dvs blir en fullstor gatknarr klantig?
loop skrev:
...när jag kört var vid 130 strecket... Ouups...
Ojdå... Hajar grejen...
Syns i sommar (med övningskörningsskylt)
Bikerbitch skrev:
Tro det eller ej, men vissa skaffar inte hoj för att få köra skiten ur den..
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |