Busamotorer= sällsynt

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Att dessa jäkla motorer ska va så svåra att fåtag på :mad:

Så ere nån som vet nån som ligger å skräpar i ett hörn eller så :tomten
 

gixxern

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Åland
Hoj
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa -00
andersson turbo skrev:
Att dessa jäkla motorer ska va så svåra att fåtag på :mad:

Så ere nån som vet nån som ligger å skräpar i ett hörn eller så :tomten


Har samma problem, svårt att hitta dom. Hittade i England , men dom var rätt saftiga i pris, har för mig att det var en firma som sålde motorerna för nån slags bil liknande chassie. Testat ebay?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
andersson turbo skrev:
Att dessa jäkla motorer ska va så svåra att fåtag på :mad:

Så ere nån som vet nån som ligger å skräpar i ett hörn eller så :tomten

Kanske beror på att de är så förbannat bra, samt att det är stor Kubik och de som kör hojarna är sansade människor som inte varvar sönder, och är typen som servar och sköter sina hojar.
 

bamsefar

förvirrad???jag med
Gick med
5 May 2004
Ort
karlskrona
Hoj
cbr929-00a
sporTlovEr skrev:
Kanske beror på att de är så förbannat bra, samt att det är stor Kubik och de som kör hojarna är sansade människor som inte varvar sönder, och är typen som servar och sköter sina hojar.
hehehehe,visst e det så. vi e såå snälla mot dom små liven(busan)
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
bamsefar skrev:
misstänker att den e min klotade.frontade en bil i våras.dom sa att det e väldigt sällan dom får in någon busa.kolla miltalet...



Polaren ringde å kolla 3000 mil hadde den gått

Men fantasihöga 18000kr för en -99 helt ren utan startmotor eller spjällhus och som gått 3000mil

Så den får nog vara
 

jhman

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Avesta
Hoj
cbr1000ccfiat tic,quad cbr600
busa motor

jag har en busa maskin liggandes... är väll samma pengar som den från skroten...dock är min komplett... med allt.
om intresse finns ring mej på 0702289141 ,,,kan skickas
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Mr D skrev:
Fullbetalning för provkörning...... Köpa grisen i säcken liksom..

Jag vill bara se till så att jag har grisen kvar. Om jag har fått tillbaka grisen i helt tillstånd, så lämnar jag självklart tillbaka pengarna.

eller har du någon bättre ide på hur man jag klara sig emot oärliga människor :confused:
 

Mr D

Ny medlem
Gick med
28 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
FZS 600
Göran skrev:
Jag vill bara se till så att jag har grisen kvar. Om jag har fått tillbaka grisen i helt tillstånd, så lämnar jag självklart tillbaka pengarna.

eller har du någon bättre ide på hur man jag klara sig emot oärliga människor :confused:

När jag provkörde FZS:en så ville dåvarande ägaren att jag skulle skriva på ett papper om att återställa cykeln i befintligt skick om jag drattade omkull med den + att han tittade på mitt körkort och skrev ned personnummer. Dessutom så var min bror kvar som "pant". Det fungerade fint och är en metod som jag skall försöka använda den dagen då min "lilla blå" skall säljas..
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Mr D skrev:
När jag provkörde FZS:en så ville dåvarande ägaren att jag skulle skriva på ett papper om att återställa cykeln i befintligt skick om jag drattade omkull med den + att han tittade på mitt körkort och skrev ned personnummer. Dessutom så var min bror kvar som "pant". Det fungerade fint och är en metod som jag skall försöka använda den dagen då min "lilla blå" skall säljas..

OK, Jag ser dock hellre att om man klotar hojen så är det samma sak som att den säljs. Jag vill inte bli tvungen att reparera hojen och kanske försena försäljningen flera månader bara för att man vill provköra min hoj.

Vad händer om din bror inte vill stanna kvar. Har man rätt att med våld hålla honom kvar på platsen ? Skulle inte tro det
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Göran skrev:
OK, Jag ser dock hellre att om man klotar hojen så är det samma sak som att den säljs. Jag vill inte bli tvungen att reparera hojen och kanske försena försäljningen flera månader bara för att man vill provköra min hoj.

Vad händer om din bror inte vill stanna kvar. Har man rätt att med våld hålla honom kvar på platsen ? Skulle inte tro det


Ja ja krashar man så köper man, så enkelt är det. Och då är priset det man kom överens om innan provturen dvs annonspriset.
Kedja vajer mm. Det finns till och med gammla fina fotbojor som man kan ta till. Låsa fast brorsan i en lyktstolpe med ett par handklovar, ingen metod är dålig.

Nä man kan inte helgardera sig, om en kille ser skumm ut så är det pengar innan provkörning alt ingen provkörning. Provköra kan han göra när han kör hem den efter erlagd betalning. Är det något fel så kan han alltid vända och få tillbaka sina stålar.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Finns en till salu på blocket nu, komplett med allt.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top