Fan vad kaxigt med sexkolvsok på en RD350! Jag tyckte att originalbromsarna var helt OK med tanke på åldern!
Ja, lite roligt sådär är det allt
Detv var de säkert, men jag tyckte känslan i dem var sisådär... Ganska svampiga och man fick ta i rätt rejält för att få någon vidare verkan... Men det ska det bli ändring på, för nu jäklar!
Bitar urkapade, fräsning påbörjad!
Någonting sånt ja...
Borra vidare:
Sisådärja!
Inte fy skam om jag får säga det själv
Ställbart handtag, luftat och klart! Ut och köra!
Det blev faktiskt väldigt stor skillnad, bettet är sju resor bättre och känsligheten likaså. Förr fick man ta i för kung och fostervatten för att få någon riktig bromsverkan men nu kan jag nypa åt med ett eller två fingrar och få lika bra broms som då. Och drar man till ordentligt håller man på att åka av framåt
Tyvärr har jag nog fått lite emotligg någonstans, verkligen ytterst minimalt då det inte alls märks när man är i rullning men lyfter man upp hojen på stödet med framhjulet i luften så går det trögt... Inte jättetrögt, det går lätt att röra och snurra men hjulet stannar ganska omgående efter att man satt fart på det. Får försöka med ett par distanser mellan mina adaptrar och gaffelns "öron" och få ut oken någon halv mm till, skulle kunna hjälpa. Får testa senare