Butiks-säljare! Vad har ni i lön?

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
SHELL betalar sina butiksanställda 12700+obtillägg (före skatt) första 12 månaderna. då jobbar man 150tim/mån (natt) :mad:
 

xtreme

Småhojsmissbrukare
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Öland
Hoj
Såld
John skrev:
Jag fattade inte det där med chefens fru och allt.. :va?

Jaja. Klart att det blir lite strid om kunderna. Det är ju först då man blir peppad att dra in stora pengar.

Jo, jag jobbar med chefens fru (bara vi två i samma butik). Det innebär ju att hon skulle göra allt för att jag inte skulle få sålt något om vi haft provis! Eftersom att det är "hennes" pengar jag får om jag säljer något!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Till alla i trån!!!

Hallloooo, TÄNK PÅ OSS INOM VÅRDEN DÅ "SNYFT" :(

Arbetar på sahlgrenska som läkarsekreterare (vet ni ens vad vi gör?) vilket jag trivs bra med MEN trots en utbildning till detta (samt en marknadsassistensutbildning) är medellönen här 16300 före skatt!!!!!!!!!!!!,
i skövde där jag bor är ingångslönen 13 000 före skatt!, jag pendlar till mitt jobb!!!!!.VI FÅR INTE STREJKA DÅ DET ÄR SAMHÄLLSFARLIGT OCH FACKET ÄR SKIT!!! TUR ATT MAN HAR EN POJKVÄN ME PENGAR.........FUNDERAR ALLVARLIGT PÅ ATT BLI "HEMMAFRU" DET TJÄNAR VI FAKTISKT MER PENGAR PÅ, DET ÄR HELT JÄVLA SJUKT ALLTSÅ.
:huvet :dummer

(Alla inom vård, skola, omsorg, restaurang- och handelsanställda ÄR ALLA LÅGAVÖNADE!!!)
 

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Ekeby/Kågeröd
Hoj
- SÅLD -
Tofast4Hjo skrev:
Hallloooo, TÄNK PÅ OSS INOM VÅRDEN DÅ "SNYFT" :(

Arbetar på sahlgrenska som läkarsekreterare (vet ni ens vad vi gör?) vilket jag trivs bra med MEN trots en utbildning till detta (samt en marknadsassistensutbildning) är medellönen här 16300 före skatt!!!!!!!!!!!!,
i skövde där jag bor är ingångslönen 13 000 före skatt!, jag pendlar till mitt jobb!!!!!.VI FÅR INTE STREJKA DÅ DET ÄR SAMHÄLLSFARLIGT OCH FACKET ÄR SKIT!!! TUR ATT MAN HAR EN POJKVÄN ME PENGAR.........FUNDERAR ALLVARLIGT PÅ ATT BLI "HEMMAFRU" DET TJÄNAR VI FAKTISKT MER PENGAR PÅ, DET ÄR HELT JÄVLA SJUKT ALLTSÅ.
:huvet :dummer

(Alla inom vård, skola, omsorg, restaurang- och handelsanställda ÄR ALLA LÅGAVÖNADE!!!)
skriver patientjournaler och ansvarar för hanteringen av dom m.m. gör ni. Men alla inom vården är ju inte dåligt avlönade min mamma (sjuksköterska) har rätt bra betalt.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Eftersom vi inte har slavarbete i Sverige står det alla fritt att byta jobb om de är missnöjda. Sluta gnälla och gör något åt saken istället. Om ingen jobbar för en låg lön kommer lönen att höjas, men nu verkar det ju som om folk tar låglönejobb trots den ringa penningen. Alltså är de anställda inte underbetalda. Utbud och efterfrågan styr lönenivån även om facket försöker störa detta. Man kan även utbilda sig om man önskar högre lön. Alla långa utbildningar ger förstås inte bra lön...
 

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
KTM Superduke -07
själv jobbar jag inom industrin som uthyrnings personal.
Min lön ligger på 86 kr/tim. Lite beroende på vilket företag jag är på men som lägst 86kr oftast under 90.
Detta ger en månads lön på ca: 14000 Före skatt.
Är det bara jag som tycker att vården skall sluta klaga. Det finns fler som har dåligt betalt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
YamahaJojje skrev:
skriver patientjournaler och ansvarar för hanteringen av dom m.m. gör ni. Men alla inom vården är ju inte dåligt avlönade min mamma (sjuksköterska) har rätt bra betalt.

Hon jobbar antagligen helger o kvällar, det får inte vi göra....
Har dock väldigt roligt och ingen arbetar inom vården för pengarnas skull.
Roligt att Du vet vad vi gör :banana
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
xtreme skrev:
Tänkte försöka mig till en löneförhöjning i år! Bara nyfiken på vad ni ligger på i månaden? Skriv gärna er ålder och hur länge ni jonbbat i företaget! Även var i landet ni jobbar kan va av intresse!

Ett litet ställe har nog svårare att ge dig rena pengar. Prova att deala till dig grejer, tillbehör och annat som 'bonus' istället. Brukar vara lättare med det för en liten företagare
 

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Upplands Väsby.
Hoj
En egen kinamoto.
ca 15900:- före skatt + ob + ansvarstillägg osv.

Får ut mellan 11-13k efter skatt. Beroende på hur mycket ob man har och så.




/Annicka
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top