Bwin Grand Prix České republiky 14 Aug - 16 Aug

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hans fot är inte 100% än. Tittade på presskonferensen i Torsdags där han var med.
Han har lagt upp bilder på foten på sitt instagram.

Hans mekaniker käkar tårta idag:D

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Inte för att det spelat någon roll. Rossi var flera tiondelar långsammare per varv hela racet igenom och hade inte kunnat hänga med även med en perfekt start.

Öh? Om han hade legat bakom Lorenzo och mm hade det nog varit väldigt annorlunda. Lättare att jaga än att bli jagad.. Jag tror han hade haft stor chans att hänga med! Men det lär vi inte få veta. Sen är det väl första racet som ROSSI är långsammare under race än kval vill ja minnas? Han är långt ifrån borträknad, Lorenzo må vara klippstabil nu, men han är en av MotoGp mest lätt störda.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Öh? Om han hade legat bakom Lorenzo och mm hade det nog varit väldigt annorlunda. Lättare att jaga än att bli jagad.. Jag tror han hade haft stor chans att hänga med! Men det lär vi inte få veta. Sen är det väl första racet som ROSSI är långsammare under race än kval vill ja minnas? Han är långt ifrån borträknad, Lorenzo må vara klippstabil nu, men han är en av MotoGp mest lätt störda.

Rossi sa själv att han hade problem att köra fort idag så det hade blivit svårt även om han inte kommit efter i starten. Och varken MM eller Lorenzo är lätta att psyka till misstag men det är små marginaler och jag tror inte att vi ska räkna bort "den Gamle" än!

Men MM blev ju faktiskt ifrånkörd, slut?:va av Lorenzo så det ser verkligen svårt ut att ta den tionde titeln.

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Bara konstatera att Rossi måste ändra taktik nu när lorre tagit in 29p. Trenden är tydlig.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Bara konstatera att Rossi måste ändra taktik nu när lorre tagit in 29p. Trenden är tydlig.

Svårt att ändra taktik om problemet är att någon annan är markant bättre än man själv. Enda lösningen för Rossi är som jag ser det att Lorenzo plötsligt tappar formen igen, men det är ju svårt för att Rossi att styra...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Fast, VR lyckades ju att bygga upp de där 29 poängen till att börja med också. Sedan var ju ledningen nere till 1 poäng och ökades snabbt upp igen, så det kan vara lite för tidigt att säga just så.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Fast, VR lyckades ju att bygga upp de där 29 poängen till att börja med också. Sedan var ju ledningen nere till 1 poäng och ökades snabbt upp igen, så det kan vara lite för tidigt att säga just så.

Fast med handen på hjärtat så kan även vi inbitna rossifans se att det inte ser alltför bra ut, lorre ser oroväckande stabil ut! Jag tror att det enda som kan rädda ytterliggare en titel till rossi är om lorre kraschar och blir borta några race men det lär inte hända:gnissla

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Rossi sa själv att han hade problem att köra fort idag så det hade blivit svårt även om han inte kommit efter i starten. Och varken MM eller Lorenzo är lätta att psyka till misstag men det är små marginaler och jag tror inte att vi ska räkna bort "den Gamle" än!

Men MM blev ju faktiskt ifrånkörd, slut?:va av Lorenzo så det ser verkligen svårt ut att ta den tionde titeln.

Ja det märkte vi, kan ju hända i all evighet att det hade blivit fajt om han fått häng. Men alla som kört fort/tävlat vet att de är lättare att jaga. Fråga Alex C eller Max biaggi ;)

Men ändå så har de samma P och de va de få som trodde efter första racet i år. Det är knappast någon tillfällighet att gubben är där han är:) Jag tror inte att han kommer ge bort titeln. Detta är Rossis år, de måste de vara:)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast med handen på hjärtat så kan även vi inbitna rossifans se att det inte ser alltför bra ut, lorre ser oroväckande stabil ut! Jag tror att det enda som kan rädda ytterliggare en titel till rossi är om lorre kraschar och blir borta några race men det lär inte hända:gnissla

Jag tror nog JL kommer vinna på Silverstone nästa race, om det inte blir en väldigt blöt tillställning. Sedan kommer nog VR vinna på racet därpå. Hur det ser ut i totalen efter det bror på hur både DP och MM placerar sig på de båda racen.
Jag är inget större Rossi-fan, eller Lorenzo-fan, eller Marquez-fan. Jag brukar mest hoppas på utdragna titelkamper. Det absolut roligaste vore nog om MM kom ikapp så att det blir en trevägs shootout på sista rejset där alla ger allt, och lite till. :hihi

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
Jag tror nog JL kommer vinna på Silverstone nästa race, om det inte blir en väldigt blöt tillställning. Sedan kommer nog VR vinna på racet därpå. Hur det ser ut i totalen efter det bror på hur både DP och MM placerar sig på de båda racen.
Jag är inget större Rossi-fan, eller Lorenzo-fan, eller Marquez-fan. Jag brukar mest hoppas på utdragna titelkamper. Det absolut roligaste vore nog om MM kom ikapp så att det blir en trevägs shootout på sista rejset där alla ger allt, och lite till. :hihi

Va är de ja hör?! Fan VET vem du hejar på!?! Vem är de?! Vem?!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I relation till ett händelsefattigt MGP rejs är nyheten desto roligare att Dorna skrivit ett nytt kontrakt med Brno 2016 och framöver. . Nu får man väl förfan släpa sig dit näst år :fakta

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
ZX6R
Tråkigt race och tyvärr var Lorenzo och Marquez överlägsna idag. Det hade nog inte spelat någon större roll om Rossi hade startat bättre. Han hade helt enkelt inte samma tempo som de andra två denna helg.

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Femton pallplatser i rad nu för Rossi.
Fyra sista racen 2014 och alla race i år.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Hur står det till med motorbyten hos Yamaha? Hur många har respektive förare använt?

Enligt Sveriges, ja ett av världens bästa motoröron som var på plats i Brno går inte Rossis hoj som den borde! Han tappar uppför backen, och den låter inte som den går rent...
När Bengt säger så, då är det så!!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...