Bygga bansmiskare - MT01 eller K1200R?

Vilken av följande hojar skall utgöra grunden för min nya bansmiskare?


  • Antal röstningar
    0

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
V-Gurra skrev:
Jag brukar vanligen inte kommentera sådana här påhopp, men du kör ju Ducati så vi ligger väl kanske inte riktigt på samma nivå. -Nää precis, jag är där uppe och du där nere...

- Du missade uppmaningen att skriva seriösa svar trots att du själv uppenbarligen läst uppmaningen. Vuxet grabben.

- b-kändis? och du är? -Jag har ju ivf. inte blivit dumförklarad av hälften av sh medlemmar

- hur det går med banbusan? inte alls? du kör Ducati 750 Supersport, hur går det med den? -Jo jag är jättenöjd, tackar som frågar! Men en V-MAX vore ju drömmen eftersom den har sån grymm kurvtagning, eller ;) ?

- Jag skriver bullshit tycker du. Jaså? Vad har du just skrivit då? -Vad jag tyckte om din tråd om vilken hojj du skulle bygga en optimal och potent banhojj av!
......
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Avslutade bike.se för många år sedan just för att slippa sådana här trådar från olika alias...trodde v-gurra hade somnat in, men icke :6surkart
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Jag tycker att en Triumph Rocket vore mycket bättre än ovan nämda hojar, 2300cc måste ju REGERA på bana! Att den är något tung och lång gör ju inget, blir ju bara stabilare. Alternativet kan vara en Goldwing 1800, men det är ju lite lite motor, men det kanske är bättre med helkåpa för bankörning.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tycker att en Triumph Rocket vore mycket bättre än ovan nämda hojar, 2300cc måste ju REGERA på bana! Att den är något tung och lång gör ju inget, blir ju bara stabilare. Alternativet kan vara en Goldwing 1800, men det är ju lite lite motor, men det kanske är bättre med helkåpa för bankörning.


Dodge Tomahawk kanske skulle funka kanon oxå......4!fyra hjul och en V10 på en herrejösses massa effekt kan ju inte bli fel... :yoparty
 

V-Gurra

Vart tog kärleken vägen?
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Midnattssolens land
Hoj
Yamaha V-MAX såklart!
FZ1 skrev:
Avslutade bike.se för många år sedan just för att slippa sådana här trådar från olika alias...trodde v-gurra hade somnat in, men icke :6surkart

Guuud vad synd det var om dig då tjejen.
Måste vara svårt att välja vilka trådar du ska läsa resp inte...
Tack för ett mycket seriöst svar som verkligen tillhörde ämnet... :huvet

OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tycker att en Triumph Rocket vore mycket bättre än ovan nämda hojar, 2300cc måste ju REGERA på bana! Att den är något tung och lång gör ju inget, blir ju bara stabilare. Alternativet kan vara en Goldwing 1800, men det är ju lite lite motor, men det kanske är bättre med helkåpa för bankörning.

Förstår hur du tänker.
Jag var inne på samma bana för nåt år sedan, men det gick bort.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
V-Gurra skrev:
Guuud vad synd det var om dig då tjejen.
Måste vara svårt att välja vilka trådar du ska läsa resp inte...
Tack för ett mycket seriöst svar som verkligen tillhörde ämnet... :huvet



Förstår hur du tänker.
Jag var inne på samma bana för nåt år sedan, men det gick bort.


Varför tog du inte bort din ID efter att SH.com idiotförklarat dig ? :tomten :va
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Det enda rätta är att ban-modda din V-MAX. Bättre grundobjekt kan man inte hitta. Det enda du behöver byta ut är motor, växellåda, ram, fjädring, styre, cuts, fotpinnar, avgaskrök, instrumentpanel, ta bort centralstödet, ta bort lamporna, på med kåpor, byta sving, byta koppling, sätta dit bromsar, byta hjul, byta däck, byta skärmar och ev. byta tank också.

Sen kan det nog bli bra. :nicka


Annars röstar jag för Beamer K1200R som grundobjekt.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Zee skrev:
Det enda rätta är att ban-modda din V-MAX. Bättre grundobjekt kan man inte hitta. Det enda du behöver byta ut är motor, växellåda, ram, fjädring, styre, cuts, fotpinnar, avgaskrök, instrumentpanel, ta bort centralstödet, ta bort lamporna, på med kåpor, byta sving, byta koppling, sätta dit bromsar, byta hjul, byta däck, byta skärmar och ev. byta tank också.

Sen kan det nog bli bra. :nicka


Annars röstar jag för Beamer K1200R som grundobjekt.

Lät ju smidigast med V-Maxen!
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
V-max är den snabbaste hojjen i hela världen.


jag röstar på Biiimmern
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Vad är kriterierna som fått dig att välja mellan just dessa två hojar? Om du kan tänka dig kedjedrift så finns det ju fler hojar som ligger närmare banhojar?
Om tvunget så BMW:n, det måste ju finnas en del racingprylar att få till den.
 

Dr.Bike

Guest
MT 01 är ju född looser... men den vore f-n aå mycket brutalare att se (och ffa: HÖRA) på bana än en BMW, som förvisso hade gått som tåget säkerligen.

Mera galna människor som du! En MT 01 helt klart! :tummenupp
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top