blir fina effekter, såpbubblor. Håll oss underrättade hur det går med projektet..Perkidde skrev:har tänkt att bygga ett själv och kan få tag på 90 mm (diameter) alurör hade tänkt att göra nåt liknande simonsburkar från micro med ett innerrör som har massa hål i sig och fick tipset att köra svinto som dämpmatrial. nån som testat med svinto? jobbigt om det kommer i vatten i röret och det börjar löddra. hehe.
maxximus skrev:Alurör som innerrör e nog inte så smart p.g.a aluminiumets låga smältpunkt!!
Kör med vanligt stål eller helst rostfritt som innerrör, så blir det
Använd dämpull eller "vanlig" stålull, svinto lär lukta jävel när det blir lite varmt...Perkidde skrev:har tänkt att bygga ett själv och kan få tag på 90 mm (diameter) alurör hade tänkt att göra nåt liknande simonsburkar från micro med ett innerrör som har massa hål i sig och fick tipset att köra svinto som dämpmatrial. nån som testat med svinto? jobbigt om det kommer i vatten i röret och det börjar löddra. hehe.
jo_loop skrev:Jag undrar om det finns någon som har ritningar på effekt dämpare?
Är det riktigt bra dämpare kan jag tänka mig att köpa ritningen.
Det gäller i huvudsak MC på minst 1000 cc både en och två pipor.
Perkidde skrev:har tänkt att bygga ett själv och kan få tag på 90 mm (diameter) alurör hade tänkt att göra nåt liknande simonsburkar från micro med ett innerrör som har massa hål i sig och fick tipset att köra svinto som dämpmatrial. nån som testat med svinto? jobbigt om det kommer i vatten i röret och det börjar löddra. hehe.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|