bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Ort
- Överkalix
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Tänkte på backventil också, det finns alltid en risk att de kärvar/kläggar ihop.
Går det att sätta en skruvnippel på orgtanken högt och smidigt?
Eller bara dra luftslangen högt, på mina R så luftar det genom en nippel ovanpå tanken i framkant och sen en slangbit ner i styrhuvudet.
Jag kan tänka mig att lösningen med att ha ett rör genom tanken till luftningen är att om man lägger hojen ska det inte finns ut så mycket soppa för då hamnar luftningens öppning högt.
Det känns väl onödigt att dra dit en ny nippel i original tanken man borde ju få samma effekt med att dra upp luftslangen från extra tanken högt till styrhuvudet, nackdelen är väl om man lägger om kull då det kan rinna ut soppa.
En lösning hade kanske varit att bara koppla ihop tankarna och lufta bägge genom originaltankens luftning, men då kan man inte stänga kranen till originaltanken då bränsleledningen då blir luftning då original tankens soppa är slut. Är dock lite tveksam till hur detta funkar?
Nån som vet hur extra tankarna från Camel har luftningen?