bygga egen trimpipa??

Ture_Tapio

Olika
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Husqvarna 570 sm -02
Tjena hejsan!!
nu är det så här att jag har fått för mig att trimma ihjäl min gamla ockelbo 300 -67 (snöskoter) :yoparty och då tänkte jag göra en trimpipa till den, skulle behöva ett program el dyl. för att få en ritning på en pipa till 2-taktare.
vet att det inte är superlätt att göra en själv.. just därför ska jag göra en... MvH :tomten
 

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Ture_Tapio skrev:
då tänkte jag göra en trimpipa till den, skulle behöva ett program el dyl. för att få en ritning på en pipa till 2-taktare.

Jag har en del stuff du kan få glädje av. Har du DC så anslut till SH's DC-hub och ladda ned från mig (RG500-Johannes). Annars kan vi kanske fixa detta via mail, men då ska det helst inte vara någon begränsad hotmail el.dyl. adress, då det blir en massa strul med att få över filerna (ca 10 mb). Skicka PM med din mailadress så ska du få ett knippe prog att leka med inklusive ett där man räknar ut konorna (vilket du *inte* vill göra manuellt om du ska ha till böjar etc).

Först måste du f.ö. kartlägga porttiderna i cylindern ordentligt. Se www.macdizzy.com för instruktioner om detta (port mapping, eller vad han kallar det).

Om du söker lite på forumet så hittar du dessutom en hel del diskussioner i detta ämne.

När du kommer igång och bygga så måste du lägga upp bilder på hur det går!

/J
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top