magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Jag köpte ett lik till racer i höstas, en Honda CBR600 -87. Trevlig hoj, med sving från en F3 får jag 160-däck, och med gaffel från en R6 får jag stabilitet. Funkar HELT ok.
Fast sista racet stannade den. Och gick, och stannade, och gick. Och stannade. Trodde på bränslebrist men det visade sig att jag inte har gnista. Och när jag igår kväll stod och mekade runt i det läskigt sönderklippta elsystemet så slutade även startmotorn snurra. Konstaterade att startmotorn snurrar om jag kortsluter vid startreläet, så det är något fel från startknapp till relä. Trött. För jag är lite okunnig. Så jag undrar...
- Finns det någon bra felsökningskurs för olika elproblem? Tips om hur man kan mäta sig fram och hitta felet?
- Är det svårt att bygga nytt elsystem? Och ta väck det gamla helt? Jag är egentligen bara intresserad av tändning, laddning, start och kill-switch. Vem tittar på varvräknare? Fast oljetryck skulle kanske vara bra...
Tacksam för svar!
Fast sista racet stannade den. Och gick, och stannade, och gick. Och stannade. Trodde på bränslebrist men det visade sig att jag inte har gnista. Och när jag igår kväll stod och mekade runt i det läskigt sönderklippta elsystemet så slutade även startmotorn snurra. Konstaterade att startmotorn snurrar om jag kortsluter vid startreläet, så det är något fel från startknapp till relä. Trött. För jag är lite okunnig. Så jag undrar...
- Finns det någon bra felsökningskurs för olika elproblem? Tips om hur man kan mäta sig fram och hitta felet?
- Är det svårt att bygga nytt elsystem? Och ta väck det gamla helt? Jag är egentligen bara intresserad av tändning, laddning, start och kill-switch. Vem tittar på varvräknare? Fast oljetryck skulle kanske vara bra...
Tacksam för svar!