Blip
Dum spiro, spero
- Gick med
- 14 Apr 2003
Jag snubblade över en tomt som jag tillika fått loss billigt och på ett bra läge. Prio 1 blir givetvis garage och tanken är att bygga för 1 bil med tillhörande förrådsdel med betongplatta (finns det alternativ?). Tanken är att ta i lite extra så man i nödfall skulle kunna köra in 2 bilar (kommer inte att hända men så man får en uppfattning om tänkt storlek) samt förrådsdelen på kanske 7-8 kvm (vild gissning)
Till saken hör att jag inte har en aning om kostnader för att bygga något liknande. Vad kostar det att gjuta t.ex. ? Vad kan man räkna med för virkeskostnader osv, vad kan totalkostnaden landa på när man bygger själv?
Jag kommer att bygga strikt efter ritning och med ett visst snickarstöd eftersom viljan finns men erfarenheten saknas.
Ös på med ideer och kostnadsförslag osv.
Till saken hör att jag inte har en aning om kostnader för att bygga något liknande. Vad kostar det att gjuta t.ex. ? Vad kan man räkna med för virkeskostnader osv, vad kan totalkostnaden landa på när man bygger själv?
Jag kommer att bygga strikt efter ritning och med ett visst snickarstöd eftersom viljan finns men erfarenheten saknas.
Ös på med ideer och kostnadsförslag osv.