Video Bygga isdäck till sporthoj..

Saxxa

Klotar man inte, så lär man sig inte. ;)
Gick med
19 Oct 2009
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha FZR
Såg det här avsnittet för nån dag sen.


Jag gjorde en uppsättning däck med m6-vagnsbult för nåt år sen (som inte var allt för seriöst gjorda) men jag använde mig av en bricka på insidan också. Den är överflödig alltså?

Vart får man tag på en sån där rigg att trycka ner dubben med? Isracingförare lär det ju inte finnas allt för många av som har begagnade direkt. Jag stog med en hammare och bankade ner bultarna, med saftigt ömma fingrar som resultat. Dessutom var jag tvungen att hålla emot på insidan med en poligriptång när jag skulle dra åt (använde nyloc-muttrar). Det var ingen lek kan jag säga när man kommit upp i några hundra bult. Var ju trots allt tvungen att hålla emot rätt hårt. Hur gör ni med den biten? Det nämns inte i filmen.

Och sist, men inte minst, finns det fler såna där trevliga små avsnitt att titta på? Var ju lite kul! :)
 

busaturbo

342km/h on ice
Gick med
4 Apr 2009
Ort
svanå herrgård
Hoj
KTM 580-02 motard
Tjenare Saxxa.
Du slipper problemet med att hålla emot med tång på insidan om du skippar brickan
på insidan den behövs i alla fall inte.Riggen får man göra själv lite fantasi så är
det kirrat.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top