Bygga jättegrillar, var köpa grillgaller?

Mr B skrev:
Enkelt, åk till närmsta återvinningsstation och plocka några galler ur närmsta ugn eller kylskåp.

Vassegod !

Så har vi på grillen hemma!
Svetsat ihop 4 kylskåps galler.
Men se till att "grilla" på dom ordentligt innan dom används.

Och försök att låta bli att köra över det med Gräsklipparen med:)
Gräsklipparen blir inge glad då:)

TRÅDLYFTS-VM :yoparty

Jag har fått nöjet att bygga en gigantisk grill, o nu undrar jag om det är något annat jag bör tänka på?

Jag har fixa galler, oljefat ställning, så de har jag på de klara!
men,hur är det med syre till kolet? ska jag borra flera hål än dreneringshålen i tunnan eller räcker det med syret uppifrån? jag har tänkt lägga två ställbara ventiler på sidan av tunnan, men de e kanske lite väl överkonstruerat...

men,hur är det med syre till kolet? ska jag borra flera hål än dreneringshålen i tunnan eller räcker det med syret uppifrån? jag har tänkt lägga två ställbara ventiler på sidan av tunnan, men de e kanske lite väl överkonstruerat...

Varför inte lägga ett galler i botten som du lägger kolen på. Då får du en ordentlig luftspalt under där luften kan röra sig även om ventilerna sitter på kortsidorna.

Varför inte lägga ett galler i botten som du lägger kolen på. Då får du en ordentlig luftspalt under där luften kan röra sig även om ventilerna sitter på kortsidorna.

yes det var lite så jag tänkte...:tummenupp

Det får bli ventiler i kortsidorna!

Hur noga är det med att materialet ska vara zinkfritt? tänkte hänga upp gallren på gängstänger...o dom e ju elgalvade...:va

TRÅDLYFTS-VM :yoparty

Jag har fått nöjet att bygga en gigantisk grill, o nu undrar jag om det är något annat jag bör tänka på?

Jag har fixa galler, oljefat ställning, så de har jag på de klara!

Om du kapar fatet tvärs mellan sprunden i toppen har du ju en gratis ventil där sen. Lägg roster i botten som sagts så får du en kanal med fritt blås från antingen 3/4" eller 2" -hålet. Bara att skruva i/ur efter behov.

Ett annat tips är att sätta gångjärn på ena långsidan. Vips har du en lockgrill.

För många år sen så byggde vi också grill av oljefat. En kundvagn räckte både till grillgaller och bottengaller. Om man vill kan man använda hjulen också för att få en mobil grill :tummenupp

för många år sen så byggde vi också grill av oljefat. En kundvagn räckte både till grillgaller och bottengaller. Om man vill kan man använda hjulen också för att få en mobil grill :tummenupp

wt bbq

Bifogat

• draft_lens8620461module75013701photo_1261269663Redneck_BBQ.jpg
    draft_lens8620461module75013701photo_1261269663Redneck_BBQ.jpg
    70.9 KB · Visningar: 1,811
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...