Bygga Min Första Fighter

madetomeasure

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
2015 Kawasaki er6n
Har en kawa zxr-93 som jag tänkt bygga till en fighter... Jag vill bland annat ha R1:ans bakdel.. undrar om det spelar någon roll från vilken årsmodell man väljer?? ordnar man bakramen själv eller "lämnar man det till nån som kan".. har fler frågor men börjar här.....

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
madetomeasure skrev:
2406452 Har en kawa zxr-93 som jag tänkt bygga till en fighter... Jag vill bland annat ha R1:ans bakdel.. undrar om det spelar någon roll från vilken årsmodell man väljer?? ordnar man bakramen själv eller "lämnar man det till nån som kan".. har fler frågor men börjar här.....

ska oså bygga men på min 92,a

tror faktiskt inte den bli apacool med en r1 bak men har dock aldrig sett en med en sån..
därimot så finns de ju lite bilder på en med kawwas zx6r bakända av nyare model..
ganska snyggt.
men enklast vore väl om du hittar en hel bakända o stoppa dit..
kanske måste byggas om lite..
själv kommer jag bygga en egen i rundrör. :)

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Förstår att det är en 750... Men skriv det då :p

För övrigt, bakramen måste du med all sannolikhet "modda". Kan du inte göra det själv så finns det säckert någon svetsare eller mek som är sugen på att göra det för en köttbullemacka :p
Skulle nog tro att ozeos förslag om zx6r bakdel skulle vara bättre än R1 bakdelen. Den är lite för modern och inte riktigt samma former/stuk som resten av hojen T ex: tanken..
Men Heyy! våga vara orginell! Man ser aldrig några fighters med R1 bakdel! :rolleyes:

madetomeasure

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
2015 Kawasaki er6n
ozeo skrev:
2406597 ska oså bygga men på min 92,a

tror faktiskt inte den bli apacool med en r1 bak men har dock aldrig sett en med en sån..
därimot så finns de ju lite bilder på en med kawwas zx6r bakända av nyare model..
ganska snyggt.
men enklast vore väl om du hittar en hel bakända o stoppa dit..
kanske måste byggas om lite..
själv kommer jag bygga en egen i rundrör. :)

Köper man bakram å det bäst från skroten eller? undrar från vilken modell det kan passa bäst... klart det blir meka av, men det borde nästan va nån som passar lite bättre på min hoj så man slipper cp meka... Framkåpor har du nå bra tips på nått ställe som har justa prylar??

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln