bosse-l
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 3 Aug 2016
- Hoj
- Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Sitter och funderar lite på anti dive fjädringen som sitter bla GSX750ES om jag nu inte är helt ute och cyklar så styvas den upp då man bromsar. Man kontrollerar väl ventilerna för dämpningen med olja från bromspumpen.
Då jag kollar på sprängskissen (hojen 70 mil bort) på cmsnl sidan tycker att det borde vara möjligt att byta ut övre delen av ventilen där bromsoljan är mot en egentillverkade del som justerar ventilen manuellt. Alternativt att man ersätter hela ventilen men en ventil som justerar bara oljeflödet till dämpningen.
Eller finns det rent av nån som tillverkar en manuell ersättning ventil att bara byta till.
Då jag kollar på sprängskissen (hojen 70 mil bort) på cmsnl sidan tycker att det borde vara möjligt att byta ut övre delen av ventilen där bromsoljan är mot en egentillverkade del som justerar ventilen manuellt. Alternativt att man ersätter hela ventilen men en ventil som justerar bara oljeflödet till dämpningen.
Eller finns det rent av nån som tillverkar en manuell ersättning ventil att bara byta till.