bygga streetfighter eller inte?

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Personligen föredrar jag modifierade hojar, då dom flesta orginalhojar är könlösa och tråkiga och verkligen mår bra av piffas upp med lite personlig prägel?. Parkerar du din R1a vid en hojträff så står det säker en drös till likadana R1or där, och du får verkligen prova din nyckel i 10st andra hojar först innan du hittar din?. :eek:
 

vill_ha_en_125a

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2003
Ort
stockholm
Hoj
yamah yz 125-02
tycker inte heller man ska ta av koporna! då ser den mer ut som en enduro än en gatuhoj ! tycker de ser töntigt ut.
man ska ha kopor på den :mad:
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
vill_ha_en_125a skrev:
tycker inte heller man ska ta av koporna! då ser den mer ut som en enduro än en gatuhoj ! tycker de ser töntigt ut.
man ska ha kopor på den :mad:

Enduro? Det är fortfarande en sporthoj utan kåpor. Och som Hightuned skrev, det är kul med en "egen" hoj som inte ser ut som alla andra.
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Olle_TZR skrev:

Någon har visst svårt att uttrycka sig? Vill man ha en naken hoj så kan man köpa en naken hoj, vill man ha en kåphoj så kan man köpa en kåphoj. Som sagt, spara duktigt så har du nog råd med nya kåpor du med :rolleyes:
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
jag tännkte på hur ändras marknads värdet om man sätter en schysst lack på hojjen?

visst är de svårt att säga.. men ungefär
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
K-Micke skrev:
Visst är det kul med moddade hojar. Men det är rätt fantasilöst att bara ta bort kåporna och smälla dit crosstyre och endurolyse.
Och så ser motorn "risig" ut på vattenkylda radfyror med slangar, kablage och krafs. Bättre då att utgå från en luftkyld hoj.

Man kan ju köpa racekåpor och bygga nåt av + en snygg lack.

Men va fan var och en gör väl som man själv vill.

Skulle du vilja bygga om Duccen till streetfighter? :D

Man behöver ju inte nöja sig med att bara plocka av kåporna och slänga på ett cross-styre, jag har inte en enda orginaldel kvar på min streetfighter (som du ser så är det ju inte direkt en -85 750 längre), nää svetsa om bakramen och dra dit en fet bakdel när du ändå är igång det gör mycket för stuket. :tummenupp
Och nää jag skull aldrig bygga om duccen till en streetfighter, jag sa ju att "vissa" hojar är könlösa och tråkiga orginal (dock tillverkas inte sådana motorcyklar av Ducati)!. :fakta
Måste dock tilllägga att även japanerna kan bygga hojar som har attetyd dirket från fabriken, t.ex ZX7R, Z1000, XJR mm vilket jag anser att dom borde lägga energin på istället för att helatiden tävla om att ha mest kusar på så få kilon som möjligt (jag har ju mycket hellre en ZX7R än en t.ex en Blade eller en R1a av just det skälet). För om du ska ha hojen på gatan och inte som banräser så spelar det ju ingen roll om du har 100 eller 170 kusar under tanken för man blir likt förbannat frånåkt av en bättre förare på en sämre hoj!.
 

Bifogat

  • streetfighter.jpg
    streetfighter.jpg
    111.1 KB · Visningar: 101
Last edited:

Nickl@s

www.nicklas-ek.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gothenburg
Hoj
CBR600RR Limited Edition
Här har du ett smakprov på min streetfighter. Blade 929-00 :tummenupp
 

Bifogat

  • niklas2.jpg
    niklas2.jpg
    33.1 KB · Visningar: 82

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
City
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
DuCCe skrev:
nu vet jag ju inte hur jag sak göra...

finns ju lika mycket för som emot... :confused:
Vad sägs om att göra som DU vill istället för att göra vad andra vill att du ska göra?
 

DuCCe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
grejjen var ju mest att jag ville h tips...inte att alla skulle bestämma åt mig...

får jag lite förslag blir de ju lättare att bestämam sig..
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top