Det är ett litet IHI-aggregat (Mitsubishi). Och visst skulle det vara bättre med nya grejor, men en sån för man ju faktiskt tag på för nästan inga pengar alls. Det sitter förresten samma snurra i Honda CX500 Turbo, lite annan spec på bladen bara...RG500-Johannes skrev:Jag vet inte vad det är för märke på turbon, än mindre vad det är för spec på den/J
Nja, kan nog va svårt få en sån motor passa i den ramen. Men det är å andra sidan stålrör, så det är enkelt att modifiera...En tidig R750 som ju är rätt liten borde gå. XN85-ans motor är till det yttre identisk med GS650 och troligen rätt lik GS750. 650:n fanns ju inte i Sverige...Brian skrev:Ok
Tack för svaren
Min tanke var mer att använda grenrör o dyl med större turbo på en R motor 750 eller 1100 eller vad man nu får tag på för en rimlig peng
alltså jag kan kanske få tag på en halvrisig xn85 till vettiga pengar och tänkte att det var ett kanonobjekt då den är reggad med turbo slänger dit en lite större motor flyttar över det som behövs och slänger på den största turbo man kan få in som platsar (specialfäste?) sen har man en ovettig men kul hoj eller?
Brian skrev:så du menar att man kan få ut en 120hkr med ett byte till nyare aggregat det är en rätt ok ökning den har väl original en 85hkr, vad skulle isåfall mer behöva göras?
Jåke skrev:Qwerty: Det är nog att sikta lite högt...men det beror ju såklart på utgångseffekten. En XN85 kan man med lite god vilja få upp i 105-110 hkr utan att börja modifiera insprutningen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|