stoooffe
lem!deM
Rolig diskussion ni har...
Btw:
Jag vägrar dö!
Btw:
Jag vägrar dö!
men det ska du inte heller för du är en 89:a.stoooffe skrev:Rolig diskussion ni har...
Btw:
Jag vägrar dö!
Verkligen inte. Ett tufft bygge som fanns länk till här på forumet för nåt år sedan var en kille (35 bast har jag för mig) som hade trimmat en MT50 till 12hk på bakhjulet med originaldelarna! Det var en tidningsartickelprulle skrev:Att trimma med bult on grejer är inte ett dugg extremt det är inte ens roligt, mycket roligare att bygga och modifiera än att bara kasta på färdiga grejer.
Det ända extrema moppe bygge som någon jag känner har gjort är att modda in en am6 motor i en mt ram. Och det är igentligen inte svårt eller extremt.
philsson skrev:Verkligen inte. Ett tufft bygge som fanns länk till här på forumet för nåt år sedan var en kille (35 bast har jag för mig) som hade trimmat en MT50 till 12hk på bakhjulet med originaldelarna! Det var en tidningsartickel
Vad var det föresten för motor, am6? inte så insatt. annars är det samma motorfästen till MTX motorn.
ok.. men den motorn har 8 på veven eller nåt. 140 låter inte rimligt. trimmad?prulle skrev:DFen har ja läst! den gjorde 140 eller nått över 500 meter.
Am6 motorn är den vatten kylda som sitter på dracar.
tuff liten skit. Alltid kul med leksakerNSR_MAN skrev:Kan väll lägga upp lite bilder på mitt Dax bygge med 90cc osv...
har en annan fram lampa på nu(gamla bilder) sitter ett daimond acerebis på nu
philsson skrev:ok.. men den motorn har 8 på veven eller nåt. 140 låter inte rimligt. trimmad?
tuff liten skit. Alltid kul med leksaker
Ooh, heltufft byggeNSR_MAN skrev:Kan väll lägga upp lite bilder på mitt Dax bygge med 90cc osv...
har en annan fram lampa på nu(gamla bilder) sitter ett daimond acerebis på nu
det är mycket möjligt. svårt att tänka mig dock men när jag jobbade som funktionär på LMS så körde där 50cc på över 20hk toppfart ca 200 km/h. Fanns en där som gjorde 210prulle skrev:Asså den mtn du prata om gjorde de har ja för mig.
philsson skrev:det är mycket möjligt. svårt att tänka mig dock men när jag jobbade som funktionär på LMS så körde där 50cc på över 20hk toppfart ca 200 km/h. Fanns en där som gjorde 210
Jag såg det live. Fick tom med en pärm med information om lite olika hojar som körde den dagen. Det var för övrigt inga mopeder utan bara 50cc. Vikt 50kg och varvade mellan 16-20k lite olika beroende på vilken hoj det var. Såg dem köra närmare 160 på rakan det var den högsta hastigheten de nådde på sviestad.prulle skrev:Öhh.. Daniel som jobbar på berinoma har hastighets rekordet med moppe i svergie, tror det var 178 kmh.
philsson skrev:Jag såg det live. Fick tom med en pärm med information om lite olika hojar som körde den dagen. Det var för övrigt inga mopeder utan bara 50cc. Vikt 50kg och varvade mellan 16-20k lite olika beroende på vilken hoj det var. Såg dem köra närmare 160 på rakan det var den högsta hastigheten de nådde på sviestad.
Ska se om jag hittar pärmen så kan jag visa dig.
Här får du med en lista på vilka fordon som körde och vilka förarna var. Det är gamla maskiner detta serru. Tror vissa hade 17 växlar om jag inte minns fel men det kan du ju kolla upp.
Dethär var på veteran dagarna fre-sön kan kolla upp datumet närmare. Finns information om det på lms.se. Minst en av hojarna toppade 210km/h. Som sagt veteranare, fanns då ingen begränsning på antalet växlar som det gör nu. Tror att man max får ha 7 växlar på de moderna 50cc banhojarna.prulle skrev:Okej ne moped va fel uttryk. den här ljusblåa pilen kan inte väga mycket och ser ut som en bannracing hoj i skala 1:2.
fräck som faen.NSR_MAN skrev:Kan väll lägga upp lite bilder på mitt Dax bygge med 90cc osv...
har en annan fram lampa på nu(gamla bilder) sitter ett daimond acerebis på nu
philsson skrev:Dethär var på veteran dagarna fre-sön kan kolla upp datumet närmare. Finns information om det på lms.se. Minst en av hojarna toppade 210km/h. Som sagt veteranare, fanns då ingen begränsning på antalet växlar som det gör nu. Tror att man max får ha 7 växlar på de moderna 50cc banhojarna.
Kul var det faktiskt Trots de 17 växlarna de hade så slirade de på kopplingen genom kurvorna.
Fråga jasniklas här på forumet om du väljer att inte tro mig.
Jag vet inte mycket men det jag vet det vet jag och detta är gamla 70 talare. Sug på den du. de går snabbare än vad min 250 (RGVn) gjorde ärliga. 250n gjorde 210 lite drygt på mätaren. Fast den kanske axxade "lite" bättreprulle skrev:Tror dig. det är väll olika klasser då.
hehe jag har inte funderat på att sälja den ännu man måste ju ha något att gäza med i vinter blir nog efter nyår om jag ska sälja den men säg ett bud så kan jag fundera på sakenTrance_up skrev:Ooh, heltufft bygge
Säg ett pris, jag är kär
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |
|
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |