Russell Mitchell heter han väl.
Exile cycles.
Inte en aning egentligen.Det var nåt lurt med transmissionen på den som förbättrade körbarheten, nån som vet vad som var gjort?(Gissar att det inte har undgått dej, Skrotnisse).
Såg ju löjligt lätthanterlig ut när han ballade sej utanför verkstaden!
Inte en aning egentligen
Det jag menade med "automatisk styrbroms".
Kan tänka mig att det skulle gå att bromsa innerhjulet automatiskt vid styrutslag.
Bromsljuskontakter på styrningen och aktuatorer på bromsarna?
e de en film ni snackar om när han kör utanför verkstaden lr ?? isåfall vart finns den?..
Det var ett program där folk fick en viss tid på sig att bygga "sin" hoj hos Exile. Tror de fick en månad på sig, klararde de det så fick de hojen. Kunde välja en hel del prefabricerat, men kunde också välja att tex bygga sin egen tank. Ett koncept skulle de ha. Beydligt mer intressant än sketrans OCC, och många intressanta idéer. Mer än en kom på skam när de insåg hur svårt det var, exile-grabbarna gick in med engagemang när det var nån de trodde på.
Grymmast var en kille som satsade på "patina" på hojen, rost, bränna spillolja på blåset etc, koppar, grymma prylar. När det höll på att misslyckas för honom, nästan grät de! Nån nonchalant brud som försökte "bygga" hoj på att springa och vara snygg, gick bort, kan man säga!
Kommer inte på vad programmet hette, skit mä.. (Build your bike...kanske).
Hursomhaver, där kunde man se chefen bränna omkring på triken och göra fräcka grejer man inte riktigt väntade sig.
Någon annan som minns vad programmet heter?
Skrotnisse;
Ok, fattade väl kanske inte helt först, intressant läsning i vanlig ordning!
byggde en till variant av engelska hjulet sen börjad ejag på släpet till triken i väntan på växellådan..
idag har jag helsvetsat de rören på släpet som e färdiga sen har jag gjort en till länk till framgaffeln och bockat ett rör som jag ska använda till triken..
mvh hampus
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |