Byggtråd F4i till stunthoj.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Med tanke på vilket flyt du haft me allt i sommar så kanske du ska ligga lågt nu och satsa/ladda inför nästa säsong :tummenupp

Förmodligen har du helt rätt och tyvärr blir det mer eller mindre så nu för jag ska iväg och jobba. :huvet
Men får jag tillbaka kåpan imorgon och allt verkar fint så är jag ute varje kväll tills avresan på måndag. :yoparty

Behöver kolla upp om det är något som jag vill ändra under vinter + att det går inte att hålla sig ifrån riktigt. :tummenupp

ligga lågt är för amatörer :D

Sanning broder. :D

Last edited:

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Snubblade över en bild på hur hojen såg ut när den var nyvurpad av förra ägaren.
Det var värre än det ser ut. :yoparty :D

Bifogat

• Cbr 600.jpg
    Cbr 600.jpg
    96.8 KB · Visningar: 148

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ja.. det blev ju inte så mycket köra i år som man kunde ha hoppats på men passar på att ladda under vintern inför 2008 så. :D

Last edited:

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Inför 2008

Fortsätter väl på tråden lite till. Lika bra det så man inte sprider ut en massa skit på forumet. :rolleyes:

Tänker vara lite förtegen än om vilka färgval det blir på den nya lacken men förhoppningsvis blir den lite fetare i år.

Förutom att laga upp kåpor så har det inte blivit några större uppdateringar.
En Öhlins styrdämpare har inhandlats och jag plastade en egen undertail. Mest för skojs skull när jag ändå höll på att kladda med polystern.
Fick äntligen tag på riktiga sadlar så ingen hemmagjord skit nu heller. :yoparty
Har kortat ner 12staget så det inte tar i för tidigt. Omöjligt att coasta när hojen mer står på 11 än på 13 så.. (tack berraboy)

Var sugen på en ny bur och en fullthrottleinc bromspump men det får bli en senare sak om ingen vill sponsra mig med 350$ :D

Ny framlampa har inhandlats från moped och motor. Tack Lars och
Acke. :tummenupp

Enda problemet som jag egentligen har kvar att lösa är att hon inte vill starta på knappen längre. startmotorn drar runt fint men den ger ingen gnista. Felsöka el suxx. :va
uh, hon startar iaf direkt på rull men det är lite jobbigt att ha det så.

Bjuder på en bild på min fina undertail. :D

Bifogat

• undertail.jpg
    undertail.jpg
    153.9 KB · Visningar: 83

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Sweet.

Hörde du med killen vad han villa ha för att spruta på lite färg?

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Spruta själv med hammarlack, blanksvart, blir riktigt bra och hållbart! Finns på sprayburk eller så tar du en vanlig burk och späder med lacknafta och sprutar med spruta. Har själv gjort det sistnämnda men fina resultat! Men som alltid är det ju underarbetet som gör lacken:tummenupp

Last edited:

Soderlund1

Yrkesmördare
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
600RR -05 STUNT
jaa det där jävla spacklandet och slipandet! man tror det är skit bra men inte äns nära klart :p

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Spruta själv med hammarlack, blanksvart, blir riktigt bra och hållbart! Finns på sprayburk eller så tar du en vanlig burk och späder med lacknafta och sprutar med spruta. Har själv gjort det sistnämnda men fina resultat! Men som alltid är det ju underarbetet som gör lacken:tummenupp

hammarlack på plastkåpor låter inte alls bra.

Jag sprutar riktig lack.. done it before and can surely do it again. :D

Fick paket igår också.. :yoparty

Bifogat

• P1010081-1.jpg
    P1010081-1.jpg
    166.4 KB · Visningar: 56

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
vtr 1000
Jag antar att du lägger plastprimer innan på all plast och då funkar det fint med ex. hammarlack.

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Hm.
Tur att det är så tidigt än så man har lite mer tid.

Efter ett litet missöde så har jag fått skaffa ett nytt tanklock och en ny soppapump. dyker väl upp om ca 2 veckor om allt går som det ska.

Det (säkerligen) löjliga elfelet gäckar mig än.. Kommer inte på vad det kan vara som gör att hon inte vill starta på knappen. på rull, inga problem men inte på starten.
Felsökningen kvarstår om jag inte blir less och lämnar in det till boysen på moped & motor. :tummenupp
Det är jobbigt att behöva rulla igång hela tiden.

Ska ge det en vända till när grejerna har kommit hem så får vi se.. med allt jag har varit och micklat med startar den väl inte alls nu. haha. :tungan

Sedda kom förbi och provade 12komforten igen. han är ju the shiznit när det gäller sånt!
12'an är kortad 1dm sen förra året. blir spännande och se vilken skillnad det gör på gatan istället för i ett 2färgat sunkigt cykelförråd. :D

Bifogat

• HondaBlackGasCapwithGroovesLG.JPG
    HondaBlackGasCapwithGroovesLG.JPG
    30.8 KB · Visningar: 63
  • P1010079.JPG
    P1010079.JPG
    46.8 KB · Visningar: 67
  • P1010084.JPG
    P1010084.JPG
    38.2 KB · Visningar: 104

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Mjo.. precis samma historia som förra året så är hojen färdig men jag har inte lyckats få in någon bild.
Här kommer en efter att den gått någon vecka.

Saknar dekaler men det kommer på så småningom.
Efter en mjukstart med lite 12or och lite vurpor så har det konstaterats att lyset är den absolut svagaste punkten. :D

Btw.. älskar hondas orignal broms och kopplingsgrepp.. dom går inte av vif en marksyning utan böjer sig bara helt perfekta för 2fingergrepp. :yoparty

Edit: Bilden.. :rolleyes:

Bifogat

• Stunnah -08.jpg
    Stunnah -08.jpg
    107.6 KB · Visningar: 80
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...